امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۱۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

برخی افراد در طول شب احساس تشنگی دارند و طبق عادت یک لیوان کنار خود می‌گذارند و در طول شب هر زمان تشنه شوند آن آب را می‌نوشند، غافل از اینکه این آب چه بلایی سر آن ها می‌آورد.

به گزارش خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛  حوزه کلینیک در نظر دارد تازه‌ترین دانستنی‌های پزشکی را در اختیار کاربران قرار دهد.

فیبرومیالژیا چیست؟

یکی از بیماری های مزمن و ناشناخته بیماری فیبرومیالژیا است؛ هنوز علت های بروز این بیماری دقیق مشخص نشده است، فیبرومیالژیا  با درد شدید در عضلات و مفاصل همراه است و مراکز درد این بیماری نه تنها عضلات بلکه اسکلت هم است، این دردهای مزمن که دارای گستردگی بالایی در سطح بدن هستند زندگی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و حساسیت درد در این افراد بالا می رود.

بررسی ها نشان می دهد که علت بالا رفتن این حساسیت افزایش غیر طبیعی در مواد شیمیایی موجود در سیستم عصبی و مغز است که باعث می شوند درد با بزرگنمایی بیش از حد انتقال داده شود.

////

گوش به زنگ باشید

برخی افراد در طول شب احساس تشنگی دارند و طبق عادت یک لیوان کنار خود می‌گذارند و در طول شب هر زمان تشنه شوند آن آب را می‌نوشند، غافل از اینکه این آب چه بلایی سر آن ها می‌آورد، هرگز آبی که شب کنار خود می گذارید را نخورید، خوب است بدانید بدن در طول خواب در حال سم زدایی و تجدید سلول های مرده است و دی اکسید کربن بیشتری آزاد می کند و آب کنار شما تمام آن آب را جذب می‌کند و مضرات زیادی را برای بدنتان دارد.

////

سیب زمینی آب پز شده

سیب زمینی آب پز شده غذای محبوبی است که بسیاری افراد آن را با تخم مرغ مصرف می ‌کنند، گرچه این غذا به عنوان غذایی سبک و سالم به شمار می رود اما اگر درست مصرف نشود برای بدن مضر خواهد بود، خوب است بدانید اگر بیش از یک الی 2 روز سیب زمینی آب پز شده را نگه داری کنید، دارای میکروبی به نام باسیلوس پروتوس می شود که می تواند منجر به مرگ شود، اما خوب است از خواص آن غافل نشویم که سیب زمینی آب پز شده به درمان یبوست و چاقی کمک می کند، چراکه به دلیل نشاسته ای که دارد فرد را تا مدت ها سیر نگه می دارد و فرد احساس سیری می کند.

////

مسواک

مسواک زدن یکی از عادت هایی است که پزشکان به استفاده از آن بسیار توصیه می‌کنند و اما باید درست از آن استفاده کرد چرا که اگر این وسیله را به درستی استفاده نکنیم دچار بیماری‌های دهان می‌شویم، مسواک را باید هر چند ماه یکبار تعویض کرد و در طول زمان آن را تمیز نگه داشت تا دچار باکتری نشود، خوب است بدانید  درصد بالای از مسواک‌ها باکتری‌های بالقوه خطرناک مانند «E.coli» دارند که لثه را عفونتی می‌کنند، برای اینکه مسواکتان از این باکتری در امان بماند چند روز یکبار آن را با آب جوش بشویید.

////

دشمنان ستون فقرات

ستون مهره یا ستون فقرات ساختمانی است که از استخوان ها، عضلات و دیگر بافت‌ها تشکیل شده است؛ ستون مهره‌ای، محور مرکزی بدن را تشکیل داده است و در عقب ناحیه تنه و در خط وسط قرار دارد و از قاعده جمجمه شروع می‌شود و در تمامی طول گردن و طول تنه امتداد دارد.

اگر این ستون ها دچار مشکل شود زندگی فرد را مختل می کنند، خوب است بدانید شکم بزرگ، بد خوابیدن، بغل کردن بچه، ایستادن طولانی مدت، نشتستن چهار زانو یا دو زانو، بلند کردن اجسام سنگین روی ستون فقرات تاثیرات منفی می‌گذارد و آن را دچار آسیب می‌کند.

////

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی