- پایگاه خبری جلالات نیوز - http://jalalatnews.ir -

امام جمعه عسلویه : دلهای اهل سنت بر حب و دوستی با اهل بیت می تپد

 

به گزارش جلالات نيوز

 

شیخ ابراهیم محمدی گفت: اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله در میزان اهل سنت دارای وزن بسیار سنگینی و در قلوب آنها جایگاه بسیار بزرگی دارند، دل‌های اهل سنت به حب و دوستی با اهل بیت می تپد و حب آنها جزئی از دین است که به وسیله آن به خدا نزدیک می شویم.

 

 

[1]

 

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه در خطبه های نمازجمعه این هفته، به محبت به اهل بیت و به جایگاه آنها نزد اهل سنت اشاره کرد و گفت: اهل بیت رسول الله صلی الله علیه وآله در میزان اهل سنت دارای وزن بسیار سنگینی و در قلوب آنها جایگاه بسیار بزرگی دارند، دل‌های اهل سنت بر حب و دوستی با اهل بیت می تپد و حب آنها جزئی از دین است که به وسیله آن به خدا نزدیک می شویم.

 

وی اظهار کرد: محبت و احترام اهل‌بیت نبوی واجب است و حتی بعضی آن را جزء اصول دین می‌شمارند، علماء تصریح کرده‌اند که شایسته است ساکنان شهر پیامبر(ص) نیز به خاطر هم‌جواری رسول الله صلی الله علیه وآله مورد اکرام و احترام قرارگیرند، چه رسد به ساکنان بیت نبوی و ذریه اش که از خون و گوشت ایشان بودند.

 

وی با استناد به بیان علامه ابوبکربن محمدبن حسن الآجری، گفت: دوستی با اهل بیت بر هر فرد مؤمن واجب است، دوست داشتن بنی هاشم ‌یعنی علی بن ابیطالب و اولادش و فاطمه و فرزندانش و حسنین و فرزندانشان و جعفرطیار و حمزه و عباس و اولادشان رضی الله عنهم اجمعین لازم است.

 

خطیب جمعه تصریح کرد: پس آنها درمیان اهل سنت مقام بلندی دارند و نسبت به آنان احترام بسیاری قائلند و حقوق آنها را آنگونه که خداوند در شریعت قرار داده است رعایت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ما اهل سنت و جماعت اهل بیت را دوست داریم تاکید کرد: محبت و موالات نسبت به آن بزرگواران در قلب ماست و به سفارش پیامبر (ص) در خصوص آن‌ها عمل می‌نماییم. همان وصیتی که در روز غدیرخم فرمود: «أذکّرکم الله فی أهل بیتی» پیامبر دربارۀ اهل‌بیت خود سفارش نموده‌اند که با آنها به نیکی رفتار شود و حقوق آنها را رعایت شود. ما وصیت رسول الله را نصب العین خود قرار دادیم و به دیگر وصایای ایشان پای بند هستیم و به آن عمل می‌کنیم.

 

وی اضافه کرد: تمام اهل سنت بر وجوب حب اهل بیت و تحریم آزار و بی ادبی قولی یا فعلی نسبت به آنها اتفاق نظر دارند و با افتخار می گوییم که کتاب های اهل سنت مملو از مناقب و فضایل اهل بیت می‌باشد.

 

خطیب جمعه اظهار کرد: امام بخاری روایت می کند: که رسول الله(ص) به علی‌بن‌ابی‌طالب رضی الله عنه فرمودند :«انت منی و انا منک» تو از منی و من از تو هستم. و در روز خیبر حضرت فرمودند: فردا این پرچم را به مردی می دهم که خداوند خیبر را به دستانش فتح می کند و او خداوند و رسولش را دوست دارد و خداوند و رسولش نیز او را دوست می دارند.

 

شیخ ابراهیم محمدی در شأن حضرت زهرا(س) با بیان روایتی از پیامبر (ص) گفت: «فاطمه سیده نساء اهل الجنه» فاطمه سردار و سرور زنان اهل بهشت است. همچنین از رسول الله (ص) در صحیحین آمده است: «فاطمه بضعه منی» فاطمه پاره‌ی تن من است.

 

وی در شأن حسن و حسین (ع) از براءبن‌عازب که رسول الله (ص) حسن و حسین را دیده و فرموده است، گفت : پروردگارا! من این دو را دوست دارم تو نیزآن‌ها را دوست بدار. در این حدیث فضیلتی آشکار برای حسنین است. چون پیامبر امتش را به محبت آن دو تشویق کرده و همچنین پیامبر (ص)می فرماید: «الحسن والحسین سیدا شباب اهل الجنه» حسن و حسین سرداران جوانان اهل بهشت‌اند.

 

خطیب جمعه افزود: یحیی بن سعید در باره علی‌ بن‌ الحسین‌ زین‌ العابدین (رض) می گوید: او برترین ترین هاشمی است که در مدینه دیده‌ام. و امام زهری نیز می گوید: هیچ هاشمی‌ای افضل از علی‌ بن‌ الحسین ندیده‌ام و محمد بن سعد می‌گوید: او علی بن الحسین ثقه مامون کثیر الحدیث عالی المقام، بلند مرتبه و پرهیزکار بوده است و امام ابوحنیفه در مورد جعفربن محمد (رض) می گوید: فقیهی آگاه تر از جعفربن محمد ندیدم.

 

امام جمعه اهل سنت عسلویه با اشاره به اشعار زیبای امام شافعی در فضایل اهل بیت: «یا أهل بیت رسول الله حبکم * فرضٌ من الله فی القرآن أنزلهُ. کفاکم من عظیم الشأن أنکم * من لم یصلِّ علیکم لا صلاه لهُ» ای خاندان پیامبر محبت شما از جانب خداوند واجب شده است. و در قرآن آیه را نازل کرده است و در فضایل بزرگ شما همین بس که کسی که بر شما درود نفرستاد نمازش صحیح نیست.

 

وی با اشاره به حادثه ناگوار عاشورا عنوان کرد: اعتقاد اهل سنت نسبت به حادثه کربلا و شهادت امام حسین و یارانش، براین است که حادثه کربلا یکی از حادثه های بسیار تلخ و فاجعه بزرگ تاریخ می‌باشد، که با اهل‌بیت رسول‌الله(رض) این چنین رفتارکردند، که بدون رحم و شفقت بود. ما از قیام امام حسین و از رشادت و دلیری و شجاعت این مردبزرگ الگو می‌گیریم و سیره این بزرگوار را سرمشق خود قرار می‌دهیم. سلام خدا و رحمت و برکاتش براهل بیت رسول الله باد /دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر