امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۱:۴۲ قبل از ظهر

سایز متن   /

مؤمنین وارثان همه مواهب الهی و فردوس برین هستند

 

به گزارش جلالات نيوز

 

شیخ ابراهیم محمدی: مؤمنين كسانی هستند كه در نماز خاشع و فروتن‌اند و از گفتار و رفتار لغو پرهیز می‌کنند.

 

شیخ ابراهیم محمدی امام‌جمعه اهل سنت عسلویه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اوصاف و ویژگی‌های مؤمنان را برشمرد و گفت: خدای متعال می‌فرماید: «انما المؤمنون الذين اذا ذكرالله وجلت قلوبهم واذا تليت عليهم آیاته زادتهم ایمانا وعلی ربهم یتوکلون». مؤمنان تنها كسانی هستند که هر وقت نام خدا برده می‌شود دل‌هایشان ترسان می‌گردد و هنگامی‌که آیات او بر آن‌ها خوانده می‌شود ایمانشان افزون می‌گردد و تنها بر پروردگارشان توکل دارند.

 

وی بابیان اینکه خداوند عزوجل صفات و ویژگی‌های مؤمنان را در سوره مؤمنون به‌طور مفصل بیان کرده است، اظهار کرد: مؤمنين كسانی هستند كه در نماز خاشع و فروتن‌اند و به این‌سو و آن سو نگاه نمی‌کنند و از گفتار و رفتار لغو پرهیزمی کنند؛ چراکه بر این باورند که گفتار و کردار بیهوده، زشت و ناپسند است و باید از آن دوری کرد.

 

خطیب جمعه اهل سنت عسلویه به دیگر خصوصیات مؤمنین اشاره کرد و گفت: آن‌ها کسانی هستند که زکات را پرداخت می‌کنند و همچنین پاکیزه و پاک‌دامن‌اند: «والذین هم لفروجهم حافظون». آنان كسانی هستند كه دامن خويش را حفظ می‌كنند و رابطه جنسی آن‌ها تنها در قلمرو خانه و خانواده و در چهارچوب مقررات شرعی و اخلاقی و انسانی است.

وی امانت‌داری و وفای به عهد را از دیگر خصائل مؤمنین برشمرد و اضافه کرد: «والذین هم علی صلواتهم یحافظون» و آن‌ها کسانی هستند که در حفظ نمازهایشان می‌کوشند.

شیخ ابراهیم محمدی بعد از ذکر این صفات ممتاز و پسندیده، نتیجه و مژده آن در قرآن را یادآور شد و گفت: آن‌ها وارث‌اند، همان وارثانی که فردوس و بهشت برین را به ارث می‌برند و در آن جاودانه خواهند ماند. «اولئک هم الوارثون الذین یرثون الفردوس هم فیها خالدون».
وی در ادامه سخنان عنوان کرد: فردوس به معنی باغ مخصوصی است که تمام نعمت‌ها و مواهب الهی در آن جمع شده و به همین جهت می‌توان آن را به‌عنوان بهشت برین و بهترین و برترین باغ‌های بهشت نامید.

 

وی در ادامه خطبه گفت: رسول‌الله (ص) بهشت فردوس را بالاترین و عالی‌ترین بهشت معرفی کرده و پیروانش را به درخواست آن از پروردگار، دستور داده‌اند.

 

خطیب جمعه در پایان گفت: در حدیثی آمده است که حضرت معاذ بن جبل رضی‌الله‌عنه می‌فرماید از رسول اکرم (ص) شنیدم که فرمودند: بهشت صد درجه دارد؛ فاصله هر درجه تا درجه دیگر همچون فاصله زمین و آسمان است، بلندترین و عالی‌ترین منزل آن “فردوس” و وسط آن نیز “فردوس” می‌باشد و عرش الهی بر فراز آن قرار دارد و نهرها و جوی‌های آب از آن سرچشمه می‌گیرد و بعد فرمودند: وقتی از خدا تقاضای بهشت می‌کنید “فردوس” را تقاضا نمایید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی