امروز

جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۱:۰۰ قبل از ظهر

سایز متن   /

امام جمعه عسلویه :باهنجارشکنان درسواحل شهرستان برخورد شود فضا برای آنان نا امن شود

به گزارش جلالات نيوز

 

نماز جمعه شهرستان عسلویه به امامت حجت الاسلام سید علی هاشمی‌نژاد امام جمعه این شهرستان اقامه شد وی در‌ خطبه اول نماز با تشریح اوصاف مومنین اظهار داشت: انسان مومن گناهش را فراموش نمی‌کند و همیشه گناهش جلوی چشمانش است و به گناهان فکر می‌کند.

 

وی افزود: مومن انسان بردباری است که کاری دور از عقل انجام نمی‌دهد و اگر نادانی کاری علیه او انجام داد بردباری پیشه می‌کند و نیز مومن ستمگر نیست و هرگاه به او ستم شود می‌گذرد و بخشش می‌کند.

 

امام جمعه عسلویه در خطبه دوم با بیان فرازهایی از بیانات رهبر انقلاب در دیدار با دانش‌آموزان و دانشجویان بیان کرد: آقا فرمودند آمریکا رو به افول است، پیش بینی حضرت آقا قطعی است، بسیاری از آینده‌نگری‌های ایشان اتفاق افتاده است.

 

وی ادامه داد: به فرموده رهبری، آمریکا در منطقه شکست خواهد خورد. آنکه زنده است مردم منطقه ماست، باید از ظرفیت‌ها استفاده کرد و دشمن را به عقب راند. آمریکا در منطقه خودش هم روبه افول است. انشاالله این فرمایشات رهبرانقلاب به زودی محقق شود. عوامل افول آمریکا مربوط به امروز و دیروز نیست و مربوط به تاریخ است و ریشه تاریخی دارد.

 

هاشمی نژاد افزود: رهبرانقلاب به جوانان فرمودند دشمنی آمریکا را فراموش نکنید و فریب لبخند دروغین دشمن را نخورید. برخی این جور فکر می کنند که اگر دشمن لبخند می‌زند دست از دشمنی برداشته است. اینها رنگ عوض می‌کنند ولی راهشان عوض نمی‌شود. توبه گرگ مرگ است.

 

وی تاکید کرد: کشور آمریکا چند قرن مسیرش این بوده بیاید و راهش را عوض نمی‌کند. می گویند با ملت ایران کار نداریم و با جمهوری اسلامی کار داریم. اتکای جمهوری اسلامی به مردم است. مردم یعنی جمهوری اسلامی و جمهوری اسلامی یعنی مردم و این دو از هم جدا نیستند.

 

امام جمعه عسلویه با تبریک ۲۴ آبان روز کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: آمار مراجعه به کتابخانه و کتابخوانی در کشور بسیار پایین است. پایین‌ترین میزان مطالعه در دنیا داریم که این آمارهای خوبی نیست.

 

وی روز بزرگداشت علامه طباطبایی را گرامی داشت و گفت: ایشان مفسری بزرگ و شخصیتی بود که از بعد علمی زبانزد خاص وعام بود از لحاظ عرفانی ومعنوی درحد بالایی بود در عالم مکاشفه به محضر ائمه مشرف می شدند و دائم الذکر و اهل تهجد و عبادت و نماز فراوان بودند.

 

امام جمعه عسلویه از حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان تشکر کرد و افزود: تنها ۱۳ آبانی بود که متفاوت بود. تفاوت در سراسر کشور بود و اقشار مختلف مردم در این راهپیمایی شرکت کردند. دشمن با این مردم نمی‌تواند مقابله کند. مواجهه با این مردم مساوی با شکست است.

 

وی تصریح کرد: با وجود فشار گرانی و فشارهای روحی بر سر پیمان خود مانده‌اند. ما مسئولان باید قدردان این مردم باشیم. مردم به وظیفه خود عمل می‌کنند. این ما هستیم که باید به وظیفه خود عمل کنیم. آنچه ظرفیت داریم برای خدمت رسانی صادقانه به مردم به کار گیریم.

 

امام جمعه عسلویه به ناهنجاری های روزهای تعطیل در ساحل عسلویه اشاره کرد و افزود: این موضوع را چند بار تذکر دادم و به فرماندار هم گفتم حضور زننده، زشت و ناهنجار افراد لاقید و بی بند و بار در تعطیلات چند روز گذشته در سواحل شهرستان نگران کننده است. افراد مریض می آیند و این کارها می کنند. مسئولین مربوطه باید با این افراد برخورد کنند. فضا باید برای این افراد نا امن شود.

 

وی گفت: مردم شهرستان ما اعتقادات مذهبی عمیقی دارند و نمونه هستند و نمی‌توانند چنین فضا و افرادی را تحمل کنند. نباید اینها احساس آزادی کنند. نیروهای امنیتی و انتظامی، بسیج، سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی همدل شوند و با این ناهنجاری‌ها برخورد کنند که دیگر در شهرستان چنین اتفاقاتی نیفتد. البته برخوردها منطقی و متعادل باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی