امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۰۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش جلالات نيوز

 

 

خسرو عمرانی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر بیان داشت : نخل جزو محصول های اصلی باغبانی استان بوشهر می باشد .

 

 

عمرانی افزود : استان بوشهر از استانهای تولید و پرورش انواع نخل اعم از کبکاب ، شهابی، خاصویی و …. است .

 

 

عمرانی تصریح نمود : ارقام کبکاب ، شهابی و خاصویی جزو ارقام بومی و ذخایر ژنتیکی استان می باشد .

 

 

عمرانی در خصوص صادرات نخل از استان بوشهر گفت : سیاست سازمان جهاد کشاورزی استان حمایت از کشت و پرورش انواع درخت های بومی در شهرستانهای مختلف استان است که با شرایط اقلیمی سازگار هستند . بنابرین برنامه ای در خصوص توسعه صادرات نخیلات نیست بلکه نوسازی در خصوص نخیلات و حذف ارقام غیر اقتصادی ، غیر سازگار با شرایط اقلیمی منطقه صورت می گیرد و به این نوع ، مجوز صادرات محدود داده می شود و شامل نخل های پراکنده در باغات که حذف شده اند .

 

 

عمرانی گفت : هدف اصلی ، جایگزینی با ارقام تجاری ، اقتصادی و نوسازی نخیلات می باشد . با حذف نخیلات درجه 1 و 2 و اقتصادی به شدت ممانعت بعمل می آید . ارقام از نوع یک پایه که کشت بافتی باشند برای ارقام غیر بومی مجاز می باشد . بطوریکه سطح نخیلات 34500 هکتار و سطح خذف شده 6 هکتار است .

 

 

عمرانی تاکید کرد : برای حذف نخیلات حتما باید مجوز حذف و تغییر کاربری گرفته شود وی تصریح نمود : در زمین محل حذف نخیلات الگوی کشت کشاورزی تعریف می شود . متقاضی متعهد می شود که الگوی کشت کشاورزی پیشنهادی اجرا کند .

 

 

عمرانی : صادرات نخل از ارقام غیر بومی استان با هماهنگی و نظارت کامل مجموعه سازمان جهاد کشاورزی در شهرستان و استان موافقت می شود .

 

 

معاون بهبود تولیدهای گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهرافزود : صادرات انجام شده در سال 97 در خصوص ارقام غیر بومی و غیر اقتصادی زیر هزار اصله نخل است .

 

 

عمرانی گفت : بیشتر نخل های پراکنده در باغات حذف می شود . طی مکاتبه با نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی از جابجایی نخل بدون مجوز جلوگیری بعمل می آید

 

.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی