امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۴۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش جلالات نيوز وبه نقل از ثلاث: نماینده‌های مجلس به سال آخر کارشان رسیده‌اند. آنها دوباره در تکاپوی انتخابات و تثبیت کرسی سرشان در بهارستان افتاده‌اند. اهالی سیاست می‌دانند که نمایندگان در سال پایانی کارشان غالبا از حجم فعالیت‌های مجلسی خود کاسته و بیشتر به فکر جمع کردن رای بوده‌اند.

 

 

 

سکینه الماسی نیز شاید از این قاعده مستثنا نباشد و خبرهای خوبی که این روزها از او به گوش می‌رسد حاصل تلاش‌های سه‌ساله‌اش باشد و شاید هم اینگونه نیست و او با همان انرژی سال اولش در حال کار کردن است. هرچه هست خبرهایی که این روزها از نتایج پیگیری‌های او منعکس می‌شود هرکدام در عرصه‌ی اجتماعی مانند یک «نیترو» در بازی‌های کامپیوتری‌ست.

 

 

 

هفته گذشته نتایج آزمون پتروشیمی سبلان اعلام شد و برای اولین بار در مقطع دیپلم ۱۰۰درصد نیروها از چهارشهرستان حوزه انتخابیه الماسی جذب شدند‌ و در مقاطع بالاتر نیز اکثریت نیرهای جذب شده را کارجویان جنوب استان تشکیل می‌دهند. قبل از اعلام این نتایج نیز منطقه ویژه‌ی پارس آمار اشتغال ۶ ماهه‌ی اخیر را منتشر کرد که باعث حیرت و البته برخی حسادت‌ها و کارشکنی‌ها از خارج از حوزه انتخابیه الماسی شد. بر اساس آمار منتشر شده از مجموع ۹۲۶ نفر جذب شده ۵۸۴ نفر از شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه مشغول به کار شده‌اند. شهرستان عسلویه ۲۰۶ نفر، کنگان ۱۷۳ نفر، دیر۱۰۲ نفر و جم ۱۰۳ نفر از جوانانی که شاید سال‌ها در انتظار شغلی در منطقه بودند، دیگر بیکار نیستند.

 

 

این‌ها دو نمونه از آمارهای منتشر شده‌ی اشتغال در ماه‌های اخیر است. کاری که باید سال‌ها پیش انجام می‌شد و نشد. روزهای الماسی تنها با این خبرها خوب نشده. او در انتخابات هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس توانست با رای اکثریت اعضا این کمیسیون به عنوان عضو هیات رئیسه‌ و سخنگوی کمیسیون انتخاب شود تا در عرصه‌ی ملی هم حرف‌های بیشتری برای گفتن داشته باشد. اگر در ادوار گذشته‌ی مجلس مردم استان بوشهر نمایندگانشان را کمتر در مجلس می‌دیدند و سراغی از آنان نداشتند الماسی و البته خدری، نماینده جنوب استان به خوبی توانسته‌اند از ظرفیت تریبون مجلس برای دفاع از منافع استان و حوزه‌ی انتخابیه‌ی خود بهره ببرند.

 

 

الماسی البته چندی پیش در دیدار جمعی از کارگزاران نظام با رهبر معظم انقلاب نیز درباره برخی مسائل حوزه‌ی انتخابیه‌اش با ایشان گفتگو کرده و در نامه‌ای مشکلات حوزه‌ی انتخابیه‌اش با محوریت مسائل محیط‌زیستی جنوب استان شرح داده است.

 

 

الماسی چه منتخب دوره‌ی مجلس آینده باشد و چه نباشد کار نماینده دوره بعد را سخت‌تر کرده‌. ورود جدی او به مسئله اشتغال باعث شده که دیگر مانند سال‌های قبل کارجویان جنوب استان دیگر سراغ فرمانداران و اداره کار و ائمه‌جمعه و شوراها و حتی مدیران منطقه ویژه نروند چرا که الماسی این بار را کاملا بر دوش گرفته و نماینده‌ی دوره‌ی آینده نیز راهی برای شانه خالی کردن از زیر این بار سنگین نخواهد داشت.

 

 

او البته در پروژه‌های عمرانی نیز انقلابی کرده‌ و در لحظه‌ی تنظیم این یادداشت بیش از ۱۰۰ میلیاردتومان پروژه جدید توسط الماسی کلنگ‌زنی شد که پرداختن به جزئیات آن مجالی دیگر می‌طلبد.

 

 

 

پایان سخن اینکه ممکن از موافق عملکرد نمایندگی الماسی باشیم یا مخالف اما اگر مخالف هم هستیم نمی‌توان از این نکته گذشت که او توانسته سطح مطالبات مردم از نماینده مجلس را چندپله بالاتر ببرد. دیگر کسی برای تامین چندکامپیوتر و پرینتر مدارس سراغ نماینده نمی‌رود و بلکه انتظار ساخت مدرسه از او دارند. کاری که الماسی خوب از پسش برآمده

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی