امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۴:۳۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

جلالات نیوز: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان عسلویه، ضمن ستایش نیروی انسانی پتروشیمی نوری در اجرای این پروژه مهم گفت: اینکه کشور توانسته است به جایگاهی برسد که با تکیه بر توان داخلی و کمک گرفتن از شرکتهای دانش بنیان گازهای آلاینده را بازیابی و به محصولات با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کند، باعث افتخار هر ایرانی است.

یک فعال اجتماعی و رسانه ای شهرستان عسلویه در گفتگو با پیام عسلویه در خصوص مشکل کم آبی می گوید: در ماه های اخیر؛ بارها گلایه شهروندان از نبود و کمبود آب در شهر و روستاهای عسلویه از سوی رسانه ها مطرح و دنبال شده است اما طرح این گلایه ها نه تنها منجر به رفع مشکل نشده بلکه در روزهای اخیر تشدید هم شده است. با وجود اینکه زمستان سال گذشته و اوایل بهار امسال بارش های خوبی شاهد بودیم، اما مشکل کم آبی و بی آبی همچنان دامن گیر مردم شهر و روستاهای عسلویه است.

 یوسف صفری می گوید: با افزایش بارندگی ها و رشد قابل ملاحظه بارش ها در زمستان سال گذشته، امیدها برای رفع چنین مشکلی بسیار پر رنگ شده بود. اما قطعی مکرر آب و در برخی موارد فشار بسیار کم آب، مردم را کلافه کرده است و زمانی گرفتاری های قطعی آب چندین برابر می شود که بدون اطلاع قبلی آب قطع می شود یا بهتر است بگویم؛ همه می دانند آب قطع می شود اما برنامه زمانبندی مشخصی برای قطع و وصل مجدد آب وجود ندارد و  همین امر بیش از پیش باعث سردرگمی و کلافگی مردم شده است. واضح است در چنین شرایطی مردم آمادگی و تمهیدات لازم برای ذخیره آب جهت مصارف ضروری ندارند و ناچاراً به خرید آب روی می آورند.

صفری اعتقاد دارد؛ مشکل کم آبی صرفاً به دلیل کمبود منابع آب نیست و مشکل زیرساختی دارد. وقتی شهرستان پارسیان در 60 کیلومتری شرق شهرستان عسلویه با شرایط جغرافیایی و اقلیمی مشابه توانسته است مشکل آب شهر و روستاهای آن شهرستان را تأمین و مدیریت نماید. چرا عسلویه همچنان با بی آبی مواجه است. ضمن اینکه بخش اعظمی از آب هر دو شهرستان از طریق خط لوله موسوم به خط محرم تأمین می شود. چنین مشکلی در منطقه ای که لقب پایتخت انرژی اقتصادی کشور را یدک می کشد جای تأمل دارد. 

صفری در پایان با اشاره به مصاحبه مرداد ماه سال گذشته فرماندار عسلویه، می گوید: فرماندار عسلویه در نشست شورای برنامه ریزی این شهرستان، اعتبارات تملک دارایی عسلویه را 34 میلیارد و 660 میلیون تومان اعلام کرده بود که 30 درصد این مبلغ را جهت رفع نواقص و حل مشکل آب شهرستان اختصاص داده شد اما با گذشت یک سال نه تنها مشکل مرتفع نشده، بلکه مشکلاتی که سال های قبل گریبانگیر مردم بوده است همچنان پابرجاست و تلاش های صورت گرفته برای حل مشکل تاکنون منجر به نتیجه مطلوب نشده و نارضایتی شدیدی در این خصوص وجود دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی