امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۰۲ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش سایت خبری جلالات نیوز

شیخ ابراهیم محمدى امام جمعه عسلویه در جلسه شورای اداری شهرستان عسلویه در حضور رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بیان اینکه منطقه عسلویه میزبان بزرگترین وعظیم ترین صنعت در کشور است و ما میزبان خوبی بودیم برای این تاسیسات و تاریخ ومسئولین براى این گواه هستند، افزود: مردم عسلویه قبل از این صنعت شغلشان کشاورزی ودامداری و صیادی بود که الان از دست دادند.


مشاور استانداربوشهر در امور اهل سنت در ادامه عنوان کرد: چرا باید مردم عسلویه براى تبدیل سند سیم سرب اراضی خود از منطقه ویژه استعلام بگیرند، کارگروهی باید تشکیل شود و این معضل رفع شود.


وی افزود: مردم این شهرستان به خاطر این آلایندگی انواع بیماری ها گرفته اند اما حق آنها در توزیع حق آلایندگی تضییع می شود.

نجفی رئیس شوراى شهرستان عسلویه: در خصوص ثبت اسناد واملاک مردم متاسفانه منابع طبیعى جواب استعلام ادارات را نمى دهد و این کار را به منطقه ویژه واگذار نموده که باعث سردرگمى ونارضایتى مردم گردیده است. بسیاری از شهروندان در محدوده منطقه ویژه داراى املاک هستند که تاکنون تکلیف آنان مشخص نشده است. با توجه به از بین رفتن شغلهای صیادی و کشاورزی و دامپرورى، باربرى وته لنجى تنها شغلى باقیمانده براى مردم این شهرستان است. مردم تقاضای تسهیل در افزایش تعداد سفر لنج های باری از شش بار در سال به ١٢بار وافزایش سهمیه ته لنجی دارند. توزیع عادلانه عوارض آلایندگى یکى از خواسته هاى مهم و اساسى مردم می باشد که متاسفانه تاکنون براساس قانون توزیع نگردیده است.

شهاب خلیلى رئیس شورای اسلامی شهر چاه مبارک در پاسخ رئیس اداره آب و فاضلاب که از عدم پرداخت فاکتورهای آب گلایه می کرد گفت: شاید عده ای از مردم شهرستان عسلویه هزینه فاکتور برق و آب پرداخت نمی کنند ولی در مقابل از این آلودگی که بالای سرشان هست برای درمان خود به بیمارستانها می روند و حتى براى درمان خودشان عاجزهستند. مردم منطقه هنوز در تامین آب شرب و مصرفی خود مشکل دارند. بیشتر اوقات روستاها و شهرها بیشتر از یک هفته بی آب می مانند. حق آلایندگی نیز به مردم نمیرسد بلکه در شهرداریها و دهیاریها تصرف می شود.

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی