- پایگاه خبری جلالات نیوز - http://jalalatnews.ir -

یادداشت عبدالواحدعلیزاده رئیس شورای سهموجنوبی درجلالات نیوز: اشتغال دغدغه اصلی جوانان شهرستان عسلویه است.

به گزارش سایت خبری جلالات نیوز

اشتغال یکی از دغدغه های جدی و مهم برای جوانان شهرستان عسلویه می باشد و طی سالیان اخیر بارها مسولین کشورى واستانى گفته اند که این شهرستان با داشتن ظرفیتها و پتانسیلهاى فراوان در دریا و کشاورزی و صنعت و غیره نباید جوان بیکار داشته باشد.

وجود تعداد بالای جوانان بیکار و در عین حال تحصیل کرده در شهرستان عسلویه بسیار دردناک است که خود مسئولان نیز تاکید می کنند که وجود جوان بیکار در شهرستان عسلویه زیبنده نیست. باید پرسید اشتغال جوانان و حل مشکلات اقتصادى آنها بر عهده چه کسانی است که هیچ مسئولى زیر بار پذیرفتن اشتغال نمی رود و جوانان نیز روز به روز دغدغه آنها برای ادامه زندگی بیشتر می شود.

 

جوانانى که بعد از تحصیل و خدمت مقدس سربازی به دنبال اشتغال و کاری مناسب هستند تا با ازدواج زندگی مشترک خود را با رفاه و آسایش و بدون دغدغه آغاز کنند. اما با توجه به گرانی و نبود اشتغال روز به روز انگیزه جوانان برای ازدواج کاهش می یابد و به نظر می رسد اگر فکری برای اشتغال جوانان نشود امار ازدواج پایین مى آید و سن ازدواج نیز افزایش مى یابد که تبعات فراوانی را برای جامعه به همراه خواهد داشت.

در شهرستان عسلویه که شرکتهای غول پیکر نفت ، گاز و نیز پتروشیمب وجود دارد جوانان هنوز دنبال کار می گردند درخواستهای فراوانی برای اشتغال به اداره کار و فرمانداری ارایه می دهند. و امیدوارند تا از این بیکاری رها شوند.

عده ای از جوانان نیز از تبعیض ها و حضور گسترده افراد غیر بومی در شرکتهای نفتی و گازی و پتروشیمیها گلایهای فراوانی دارند. و اعتقاد دارند حق جوانان و اهالی این منطقه است که در شرکتها شغل داشته باشند اهالی و جوانانی که با وجود اینکه عسلویه پایتخت انرژی کشور است اما امکانات رفاهی در آن به سبب یدک کشیدن کلمه پایتخت انرژی کشور وجود ندارد و زیر فلرها و دودهای سمی نفت و گاز نفس کشیدن نیز برای مردم سخت شده و بر این باورند که اشتغال حق کوچکی برای مردم و جوانان این است که متاسفانه محقق نشده است.

مردم شهرستان عسلویه گلایهاى فراوانی دارند و بیکاری فرزندانشان بیشتر آنها را ناراحت کرده است. مردم شهرستان عسلویه دها سال میزبان شایسته ای برای نفت و گاز به اعتراف خود مسیولین بوده اند به حداقل ها راضی هستند و چرا نباید جوانان بومی جذب شرکتها شوند این سوالی است که خود مسئولین باید پاسخ گو آن باشند و با شفافیت و صراحت کامل با مردم صحبت کنند.

که چرا وقتی جوانان این منطقه بیکار هستند عده ای به سبب داشتن نفوذ و رابطه از دیگر نقاط کشور وارد عسلویه می شوند و آنها را در شرکتها استخدام میکنند در پایان به امید اینکه یک روزی بیاید یک جوان بیکار در شهرستان عسلویه نداشته باشیم