امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۲۹ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش جلالات نیوز و به نقل از روابط‌عمومی شرکت نفت و گاز پارس، این گوی شناور (SPM) با ظرفیت بارگیری ۷ هزار مترمکعب بر ساعت میعانات گازی، عصر دیروز (دوشنبه، ۱۵ دی‌ماه) توسط شناور سی‌مستر در  خلیج فارس  نصب شد.

هم‌اکنون میعانات گازی فازهای منطقه پارس ۲ از طریق یک میترینگ مشترک و به‌وسیله یک خط لوله دریایی به گوی شناور فاز ۱۲  پارس جنوبی  برای بارگیری ارسال می‌شود و دومین گوی شناور نیز به‌وسیله یک خط لوله ۳۶ اینچ دریایی به طول ۶.۸ کیلومتر به این میترینگ مشترک متصل می‌شود.

photo_2021-01-04_06-38-12

این خط لوله در دو بخش اجرا شده است که در مرحله نخست، عملیات کشش خط لوله دریا از ساحل (Shore Pulling) به طول ۱.۳ کیلومتر برای نخستین بار با روش حفاری افقی جهت‌دار (HDD) در پارس جنوبی پایان یافت و مرحله دوم، لوله‌گذاری به طول ۵.۵ کیلومتر در مدت چهار روز کاری، توسط شناور لوله‌گذار سی‌مستر تکمیل شد.

احداث این خط‌ لوله و نصب دومین سامانه بارگیری و صادرات میعانات گازی سایت دو پارس جنوبی در شرح کار قرارداد بخش فراساحل طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی اجرا و تکمیل شده است.

photo_2021-01-04_06-38-15

با توجه به اتمام نصب، در مرحله بعد گوی شناور با یک اسپول به خط لوله متصل می‌شود و پس از پایان فعالیت‌های پیش‌راه‌اندازی، بویه آماده بارگیری میعانات خواهد شد.

با بهره‌برداری از این گوی شناور که کار ساخت و انجام آزمون‌های کیفی آن توسط یک شرکت خارجی انجام شده و اردیبهشت امسال وارد پارس جنوبی شده بود، ظرفیت بارگیری میعانات گازی فازهای پارس جنوبی افزایش می‌یابد.

 

همچنین افزون بر بالا بردن ظرفیت بارگیری کشتی‌ها در پایانه صادراتی منطقه پارس ۲، افزایش انعطاف‌پذیری عملیاتی از طریق انجام تعمیرات دوره‌ای تأسیسات، جلوگیری از فرسودگی تجهیزات اندازه‌گیری و بارگیری میعانات گازی، متعادل‌سازی سطح توان عملیاتی آن‌ها و تولید پایدار  گاز  و میعانات گازی از نتایج مهم نصب و بهره‌برداری از گوی شناور فاز ۱۹ پارس جنوبی است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی