امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۵۵ بعد از ظهر

سایز متن   /

یکی از رسانه های محلی استان بوشهر، دقیقا از اوایل پاییز سال گذشته با استفاده از ابزار در دست خود یعنی رسانه ، شرکت پتروشیمی جم را مورد هجمه و تخریب های غیرمنصفانه قرار داده است. این نقدهای غیر منصفانه همچنان ادامه دارد و همین چند روز قبل نیز ورژن جدید این تخریب ها از سوی این رسانه منتشر گردید با این تفاوت که این بار، شخص مدیر عامل و البته مدیر روابط عمومی این شرکت را مورد الطاف خاصه قرار داده است. پی بردن به اصل این ماجرا و درخواست اصلی آن رسانه، کار خیلی سختی نیست و ریشه در سهم خواهی این رسانه دارد اما در این نوشتار قصد بازگو کردن جزییات بیشترآن را نداریم.

بخش اول: مسئولیت های اجتماعی
مسئولیت های اجتماعی یعنی چه و چرا این اصطلاح باب شده است؟
در سال های اخیر مجموعه پتروشیمی های مستقر در جنوب استان بوشهر( شهرستان عسلویه و کنگان) جهت ارائه یک سری خدمات عام المنفعه به مردم این مناطق ، شورایی تحت عنوان شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس راه اندازی کرده اند که شرکت های نظیر: پتروشیمی آریاساسول، جم، نوری و…نیز عضو آن هستند. این شرکت ها سالانه مبالغی را جهت هزینه در امور زیر ساختی ، ورزش، بهداشت و درمان، راه سازی، آموزش، محیط زیست، امور فرهنگی ، کمیته امداد و بهزیستی و… تصویب و انجام می دهند. البته به جز این، در طول سال نیز برخی از پتروشیمی ها به کرات توسط شورای راهبردی خودِ شرکت، بودجه هایی را در قالب مسئولیت های اجتماعی بنا به درخواست فرمانداران، شوراها و نماینده مجلس تصویب و پرداخت می کنند. البته این هزینه ها در قبال مشکلات مردم زجر کشیده و کم برخوردار این مناطق که محرومیتشان ، سال ها قبل از حضور صنعت و به واسطه کم لطفی مرکز استان تحمیل شده ، وجود داشته است و صنعت منطقه سعی کرده فقط اندکی و ذره ای از الام آنان را التیام بخشد.
مسئولیت اول شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه پارس در قبال شهرستان عسلویه و کنگان به عنوان میزبان است و مسئولیت بعدی آنان در قبال شهرستان های جم و دیر به عنوان مناطق پیرامونی می باشد و در مرحله سوم مناطق دورتر از دیر تا انتهای استان بوشهر [ از سمت شمال ] شامل بحث مسئولیت های اجتماعی پتروشیمی های منطقه پارس است. اینکه یک رسانه ، جوری وانمود کند که مثلا، بندر بوشهر جز مناطق میزبان یا پیرامونی پارس جنوبی یا پتروشیمی های منطقه پارس است، خود، بزرگ ترین انحراف در افکار عمومی است که باید اصلاح شود.
حال که حوزه مسئولیت های اجتماعی مشخص شد، باید پرسید چه خدماتی در این دو، سه سال اخیر به مناطق میزبان صنعت مانند به عسلویه و کنگان ارائه شده است؟ آیا مردم شهرستان عسلویه آثار این کمک ها[هرچند خیلی زیاد نبوده است] را لمس کرده اند؟ نظر شورای شهرستان عسلویه، فرماندار، رئیس کمیته امداد، رئیس اداره بهزیستی، رسانه های شهرستان عسلویه در این خصوص چیست؟
به این خبر ها دقت کنید:

** بورسیه تحصیلی پتروشیمی جم برای دانشجویان نخبه بومی

طرح حمایت تحصیلی (بورسیه تحصیلی) با رویکرد سرمایه‌گذاری اجتماعی ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و نخبگان علمی منطقه عسلویه که از امکانات مالی ضعیفی، جهت پیشرفت و ارتقاء علمی برخوردار هستند، توسط کمیته مسئولیت‌های اجتماعی پتروشیمی جم اجرا می‌شود./ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰

** ** رئیس کمیته امداد کنگان از مدیرعامل پتروشیمی جم تشکر کرد

رئیس کمیته امداد امام خمینی کنگان از مدیر عامل پتروشیمی جم به جهت کمک ۳۰۰ میلیون تومانی این پتروشیمی،برای تهیه جهیزیه نوعروسان تحت پوشش تشکر کرد/ ۲۸ فرودین ۱۴۰۰

** هشت تن از روسای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان عسلویه( عسلویه ، نخل تقی، بیدخون و…) با اهدای لوحی به محمدرضا سعیدی، مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم از فعالیتهای خیرخواهانه و انجام تعهدات حوزه مسئولیت های اجتماعی این شرکت تقدیر کردند. / تاریخ انتشار: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰

** مرکز آموزش های تخصصی و حرفه ای خبرگزاری فارس، دوره جامع مهارت های رسانه ای ویژه خبرنگاران و اصحاب رسانه جنوب استان بوشهر برگزار نمود. این دوره آموزشی با حضور اساتید مجرب کشوری برگزار گردید که در نوع خود کم نظیر بود
این دوره آموزشی از روز یک شنبه ۲۶ بهمن ماه ۱۳۹۹ به شکل آن لاین ( اسکای روم ) شروع شد..
پایان مهلت ثبت نام ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ خواهد بود.
قابل ذکر است که به همت پتروشیمی جم، تعداد زیادی از خبرنگاران جنوب استان بوشهر توانستند در این دوره آموزشی به شکل رایگان شرکت نمایند و از این فرصت ایجاد شده بهره مند گردند.

** شورای شهر نخل تقی از مدیر عامل پتروشیمی جم قدردانی کرد
به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی شهرداری و شورای اسلامی شهر نخل تقی ، در این دیدار ، مسولین شهر نخل تقی از تلاشهای شبانه روزی مدیر عامل پتروشیمی جم و همکارانشان جهت پیشرفت و اعتلای کشور و همچنین از تعامل خوب ، موثر و سازنده ایشان( دکتر سعیدی) با مناطق پیرامونی به ویژه شهر نخل تقی قدردانی کردند. در این نشست همچنین از مدیرعامل پتروشیمی جم در راستای تعامل با محیط پیرامونی صنعت در زمینه های مختلف بویژه کمک به احداث منازل مسکونی، تهیه تبلت برای دانش آموزان، کمک به ازدواج جوانان، کمک به درمان بیماران صعب العلاج و کمک به تجهیز بیمارستان تامین اجتماعی نبی اکرم عسلویه قدردانی و تجلیل بعمل آمد. / تاریخ انتشار ۱۶ دی ماه ۱۳۹۹

** پاکسازی بخشی از سواحل جنوب استان بوشهر در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی انجام شد/ ۴ آذرماه ۱۳۹۹

** فرماندار شهرستان عسلویه :
اقدامات پتروشیمی جم در بحث مسئولیت های اجتماعی، ارزشمند و تحسین برانگیز است / ۲۸ آبان ۱۳۹۹

** رئیس بیمارستان نبی اکرم عسلویه:
نگاه مدیران شورای راهبردی و پتروشیمی جم به منطقه، دیگاه سلامت محور است/ ادامه این روال میتواند در بهبود وضعیت درمان مردم، نقش محوری ایفا کند / ۱۷ آبان ۱۳۹۹

** رئیس بیمارستان نبی اکرم (ص) عسلویه:
سی تی اسکن اهدایی پتروشیمی جم به بیمارستان عسلویه نقش اساسی در تشخیص های کرونایی دارد / ۱۶ آبان ۱۳۹۹

** فرماندار شهرستان کنگان:
مدیران پتروشیمی جم دغدغه مردم منطقه را دارند
پتروشیمی جم تعامل خوبی با شهرستان کنگان دارد و نگاه مدیریت این شرکت افزایش و تقویت همکاری و تعاملات فی مابین این پتروشیمی با شهرستان کنگان در زمینه مسئولیت های اجتماعی است و لذا به افزایش تعاملات خوشبین هستیم. / ۱۱ آبان ۱۳۹۹

بخش دوم: بورسیه نخبگان عسلویه
اینکه یک شرکت جهت بورسیه کردن دانشجویان نخبه ی شهرستان عسلویه اقدام کرده است از نظر این رسانه کار اشتباه یا بی ارزشی است زیرا نخبگان راه خود را پیدا می کنند. در واقع این رسانه هم مخالف این مسیر است و هم به جای مردم و نمایندگان مردم شهرستان عسلویه، اظهارات مغرضانه ای انجام داده است.
توجه داشته باشیم ، شرکت پتروشیمی جم، امسال ۱۰ دانشجو را بورسیه می کند، سال آینده قطعا شرایط فرق می کند و حتما با درخواست فرماندار شهرستان و شوراهای شهر و روستای این شهرستان و همچنین نماینده مردم جنوب استان بوشهر، تعداد این دانشجویان افزایش می یابد و حتی ممکن است تسهیلات ویژه ای نیز در اختیار دانشجویان نخبه قرار دهند. به جای اینکه این حرکت پتروشیمی جم را تحسین کنیم و برای ادامه راه از آنان همیاری و تعامل بیشتری را مطالبه کنیم، اینگونه ماهیت کار نیک شرکت نامبرده را زیر سوال می بریم.
وقتی شرکت پتروشیمی جم برای بورسیه کردن ۱۰ نخبه پا پیش گذاشته است، خود به خود این کار به یک الگوی مناسب برای سایر شرکت ها تبدیل می شود که هر کدام از آن ها نیز می توانند تعدادی از دانشجویان نخبه شهرستان های میزبان نفت را بورسیه کنند که در آن صورت خواهیم دید، سالانه چند ده دانشجوی نخبه از این منطقه به دانشگاه های معتبر بورسیه تحصیلی دریافت خواهند کرد و طی یکی دو دهه آینده، این مناطق با نخبگان پرورش یافته، می تواند آینده مناطق خود و حتی کشور را نیز بسازد و آن فارغ التحصیلان ، افرادی تاثیرگذار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران لقب بگیرند. بحث بورسیه کردن دانشجویان نخبه می تواند به هر چهار شهرستان جنوبی استان شامل عسلویه، کنگان، جم و دیر تعمیم پیدا کند تا همه این شهرستان ها از حسن میزبانی و همجواری با صنعت، بتوانند بهره مند شوند و اینگونه، صنعت مستقر در منطقه نیز به بهترین شکل ممکن یکی از مسئولیت های اجتماعی خود در قبال این شهرستان ها را به انجام برساند. البته ناگفته نماند که انتظار از صنایع مستقر در منطقه جنوب استان بوشهر، مختص و محدود به همین چند مورد مورد نیست و قطعا شوراها، فرمانداران و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، چشم اندازی قوی و ارزشمند برای این مسیر و مردم دارند و در این راه تمام تلاش خود را به کار خواهند بست.

بخش سوم: روابط عمومی پتروشیمی جم

حدودا ۲ سال و ۶ ماه از حضور دکتر احسان پوری در روابط عمومی این شرکت می گذرد. برای بررسی ادعای این رسانه هم استانی باید کارنامه فعالیت دکتر پوری را دقیق تر بررسی کرد.
احسان پوری دارای مدرک دکتری مدیریت رسانه می باشد. وی جز معدود مدیران روابط عمومی در شرکت های صنعتی مستقر در منطقه می باشد که دارای تحصیلات عالیه در زمینه کاری خود می باشد .
دکتر پوری سال گذشته جهت تعامل هرچه بیشتر با رسانه های منطقه جنوب استان بوشهر، اقدام جالبی را انجام داد. وی از طرف شرکت پتروشیمی جم یک دوره بسیار موثر مهارت آموزی را برای تعداد حدود ۳۵ نفر از اهالی رسانه جنوب استان ترتیب داد. برگزاری این دوره آموزشی ارزشمند توسط خبرگزاری فارس انجام شد که هزینه های آن با هماهنگی و پیگیری دکتر پوری از طرف پتروشیمی جم پرداخت شد. این اقدام دکتر پوری شروعی برای اتفاقات خوب بعدی در حوزه رسانه های جنوب استان بود. استقبال از این دوره مهارت اموزی که توسط ۶ تن از اساتید مجرب و سطح اول کشور برگزار شد، بسیار خوب بود به نحوی که درخواست های متعددی به مدیر روابط عمومی پتروشیمی جم برای برگزاری دوره های بعدی با تعداد نفرات بیشتر ارائه شده است و قطعا با توجه به شناختی که از روحیات و علاقه مندی های دکتر پوری وجود دارد، این دوره ها ادامه دار خواهد بود.
نکته آخر: فعالان رسانه ای نباید فضایی در استان ایجاد کنند که اگر یک شرکت، قدمی برای تعامل با منطقه برداشت، نتیجه نهایی آن، پشیمانی برای مجموعه مدیریتی آن شرکت باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی