امروز

پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۸:۳۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس اعلام کرد:با ورود تولیدات انرژی نیروگاه دماوند عسلویه طی روزهای آینده ۱۵۰ تا ۲۰۰ مگاوات انرژی برق از این نیروگاه به شبکه سراسری می‌پیوندد.
به گزارش جلالات نیوز و به نقل از امواج نیوز مهدی توکلی افزود: مقدمات اجرای این طرح امروز با حضور مدیر عامل شرکت برق منطقه ای در محل خط و پست ۴۰۰ کیلوولت اختر کنگان انجام شد و کار ورود و خروج انرژی به این ایستگاه با موفقیت آزمایش شد.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای فارس بیان کرد: ورود این میزان انرژی به ایستگاه گله دار و شبکه سراسری قطعا تاثیر بسزایی در کاهش خاموشی های استان فارس و منطقه جنوب خواهد داشت و امید است این منطقه را در هفته های پایانی خاموشی ها قرار دهد.

غلامرضا نصیری مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر نیز گفت: پتروشیمی های مبین، دماوند، نیروگاه بعثت، نیروگاه ایران LNG و منطقه پارس جنوبی ظرفیت هایی بی بدیل در تولید انرژی دارند و انتظار این است که در شرایط بحرانی بتوانیم با تفاهم و هم افزایی از توان تولید انرژی این پتروشیمی ها برای تامین بخشی از برق شبکه سراسری استفاده کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر ادامه داد: با استفاده از ظرفیت نیروگاه های فعال تولید برق پتروشیمی در جنوب استان بوشهر می توان به حل معضل قطعی برق امیدوار بود و استفاده از این ظرفیت ها موجب به حداقل رسیدن خاموشی برق در استان بوشهر و در بخش گسترده ای از جنوب کشور خواهد شد.

نصیری با اشاره به اینکه کاهش بارش باران بر روی منابع آب زیرزمینی اثر نامطلوبی گذاشته و بارش باران امسال در جنوب استان بوشهر به زیر ۱۰۰ میلی‌متر رسیده است افزود: هر چند کاهش بارندگی ها ظرفیت تولید برق در نیروگاههای برقابی را کاهش داده و از سویی گرمای زودرس موجب افزایش فشار بر مصرف برق شده است در عین حال با مدیریت بار و مدیریت مصرف و جابه جایی برخی از قابلیت ها و توزیع بهینه بار بر روی ایستگاه ها و پست های برق باید بتوانیم از تابستان پر مصرف امسال عبور کنیم.

مدیر عامل شرکت برق منطقه ای فارس و بوشهر بیان کرد : افزایش دمای هوا و روشن شدن زودهنگام وسایل سرمایشی، خشکسالی و فعالیت بیش از حد چاه‌های برقی آب به همراه خارج شدن نیروگاه‌های برق‌آبی اصلی‌ترین دلایل خاموشی برق در سال جاری تلقی می‌شوند از اوایل خرداد ماه امسال تاکنون شاهد تشدید بحران خاموشی در بسیاری از مناطق هستیم و این قطعی برق با اعلام قبلی و در مواقعی بدون اعلام قبلی رخ می‌دهد.

نصیری اضافه کرد: تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی در تولید برق را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم ، در حوزه برق نگاه ویژه‌ای به استان بوشهر و فارس صورت می گیرد و نیازها رفع می شود. این استان‌ها دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه تامین و انتقال برق است که باید همکاری لازم با مراکز صنعتی و کشاورزی و فعالان این حوزه در تامین برق مورد نیاز انجام شود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی