امروز

شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۰۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

 

به گزارش جلالات نیوز

درآمد پتروشیمی جم در ۹ ماهه ۱۴۰۰، نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۴ درصدی داشته و این موفقیت در حالی کسب شده که به دلیل مشکل، توربین کمپرسور ۳۰۱ واحد الفین جم ۲۱ روز از سرویس خارج بوده است.

به گفته دکتر رضا علیزاده، مدیرعامل پتروشیمی جم سعی شده با مدیریت بهینه سهم بازارهای صادراتی، توسعه بازارهای جدید و تولید گریدهای با هدف حاشیه سود بالاتر، کاهش ۸ درصدی تولید ناشی از این توقف، جبران شود.

در سال جاری ضمن توجه به حفظ بازار چین به ‌عنوان یک بازار اصلی و مطمئن، سهم صادرات به چین از ۷۸ درصد در سال ۹۹ به ۶۱ درصد در سال ۱۴۰۰ کاهش یافته و سهم بازار ترکیه و کشورهای حوزه CIS و سایر کشورها به همین نسبت افزایش یافته است چرا که حاشیه سود بسیار بالایی نسبت به چین‌ دارند و ازلحاظ بعد مسافت و حمل‌ونقل در شرایط تحریمی مزیت نسبی دارند.

بنا به اظهارات مدیرعامل پتروشیمی جم در گفت‌وگو با روزنامه دنیای اقتصاد «در بحث صادرات، تنوع محصولات و انتخاب بازارهای پایدار و با حاشیه سود بالاتر در کنار حفظ کیفیت و برند جم از اولویت‌های پتروشیمی جم است و از مجموع کل محصولاتتولیدی، ۷۰ درصد در داخل کشور به فروش می‌رسد و ۳۰ درصد صادر می‌شود.»

این شرکت در سال ۱۴۰۰ از لحاظ حجم تولید رتبه هفتم و به لحاظ میزان فروش و مبلغ حاصل از صادرات رتبه پنجم را در بین پتروشیمی‌های کشور به خود اختصاص داده است.

پتروشیمی جم با اقداماتی نظیر تحلیل بازار و برنامه‌ریزی برای تولید گریدهای سود ده و با حاشیه سود بالاتر، ایجاد ساختار بین واحدی کارگروه زنجیره ارزش عملیاتی جهت بهینه‌سازی سبد محصولات، برنامه‌ریزی بهره‌مندی از انبارهای برون مجتمعی جهت عرضه محصولات در زمان مناسب و بازار مناسب و ایجاد زیرساخت‌های اطلاعاتی برای کمک به تصمیم‌سازی در خصوص مدیریت بهینه و افزایش بهره‌وری به دنبال افزایش درآمد و بهره‌وری شرکت است.

همچنین این شرکت با توجه به نقش و ماموریت اصلی خود در شرایط تحریم‌ به‌عنوان پیشران در بهبود اقتصادی کشور و ارزآوری و در کنار تلاش برای نیل به این هدف و توسعه صنعتی کشور، همواره حفاظت از محیط زیست و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در راستای رشد و حفاظت از محیط پیرامونی را به‌عنوان اولویت‌های مهم خود در نظر دارد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی