امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۱۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

 

 

به گزارش جلالات نيوز

 

 

خانم الماسی در جُنگ شادی که در سینمای روباز پارک نگین شهرداری عسلویه و با حضور صالحی بخشدار مرکزی، رضوی بخشدار چاه مبارک و اعضای شورای اسلامی عسلویه برگزار شد، بیان داشت: خيلي خوشحالم كه به مناسبت جشن و سرور در ميان شما مردم عزيز عسلويه حضور دارم. قبل از هرچيز لازم است توضيحي درخصوص عدم حضور خود در گراميداشت رو ز عسلويه خدمت شما بيان كنم.

 

نماینده جنوب استان بوشهر در پاسخ گله های شهروندان مبنی بر عدم حضور در مراسم روز عسلویه گفت: بنده در روزهاي اخير نتوانستم در بزرگداشت روز عسلويه ٨ فروردين كه به مناسبت گراميداشت سفر رهبر معظم انقلاب به شهرستان عسلويه روز عسلويه ٨فروردين نام گذاري شده است، نتوانستم درخدمت شما باشم. دليل عدم حضور بنده، مشكلات ناشي از سيل بود كه گريبان گير مردم عزيز ايران شده است. هرچند بنده نماينده و خدمتگزار مردم جنوب استان بوشهر هستم اما در سطحي كلان تر قانونگذار تمام ايران هستم و نمي توانستم زماني كه بخش بزرگي از ايران عزيز درگير و گرفتار سيلاب و بحران است در جشن شادي شركت كنم. البته شما مردم عزيز عسلويه حق داشتيد و حق داريد كه ٨ فروردين روز عسلويه را گرامي بداريد، اما اين براي من به عنوان خادم ملت ايران شايسته نبود و مطمئنم مورد شماتت شما هم قرار مي گرفتم اگر درد و مصيبت بي خانماني مردم عزيزمان را ناديده مي گرفتم و در جشن شركت مي كردم. بنده پيام براي مردم مصيبت ديده ايران عزيز پيام تسليت فرستادم و از همين جا مجددا جانباختن تعدادي از هم ميهنان عزيزمان را تسليت مي گويم. دلیل دوم نیز ارتحال حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجیانی نماینده ادوار مردم در مجلس بود.

 

وی افزود: اما از روي احترامي كه براي شما مردم عزيز عسلويه قائلم قول دادم در اولين فرصتي كه شرايط كشور به حالت طبيعي برگردد و شرايط تحت كنترل باشد در بين شما حاضر شوم كه الحمدلله امروز اين توفيق حاصل شد.

 

الماسی از تمام زحمتكشان عرصه فرهنگ مخصوصا مجموعه شوراي شهر و شهرداري در عسلويه تقدير و تشكر کرد كه بزرگداشتي براي فرهنگ بومي و احيا مراسمات سنتي در اين شهرستان دارند.

 

این نماینده جوان عنوان کرد: من مثل هميشه توصيه ميكنم فرهنگ را جدي بگيريد. توجه بيشتري به امر فرهنگ داشته باشيد، مخصوصا فرهنگ بومي و سنتي كه ياد و خاطره پيشينيان و گذشتگان ما را زنده نگه ميدارد. نسل جديد، كودكان و نوجوانان ما بايد بدانند و ياد بگيرند كه ما چه سرنوشتي داشته ايم. چه سختي ها و مشكلاتي متحمل شده ايم تا به اينجا برسيم. پدران و مادران ما چه تلاش ها و فداكاري هايي كرده اند تا امروز عسلويه قطب اقتصادي كشور گردد. اين ارتباط بين نسلي از طريق فعاليت هاي فرهنگي شما ايجاد مي شود.

 

عضو کمیسیون انرژي مجلس با بیان اینکه فرهنگ غني و پربار شهرستان عسلويه را بايد به كل ايران و بلكه به كل دنيا نشان دهيم، افزود: امروز عسلويه به واسطه نفت و گاز و پتروشيمي در دنيا شناخته شده است اما بايد تلاش كنيم به همين مقياس فرهنگ و هنر ما نيز شناخته شود.

 

الماسی در مورد روز عسلویه بیان داشت: بنده به دوستان و مشاورين خودم مكررا تاكيد كردم كه براي روز عسلويه برنامه هاي قوي با ايده هاي جديد تعريف كنند. عسلويه براي من اهميت ويژه اي دارد چون تمام كشور نگاه خاص و توقع بالايي از آن دارند. فرهنگ غني ما بايد به كالاهاي فرهنگي تبديل شود و مثل صنعت پتروشيمي به كل دنيا صادر شود.

 

الماسی همچنین عنوان کرد: به بنده گزارش داده اند كه از هفتم فروردين ماه تا امروز غرفه هايي در اينجا برپا بوده است كه صنايع دستي و هنرمندهاي شما را به مردم و مسافرين نوروزي عرضه مي كرده اند و همچنين در جشن ها و مراسمات اين مدت از هنرمندان بومي شهرستان و استان استفاده شده است. اين صحبت ها و گزارش ها بسيار براي بنده دلگرم كننده است. باعث خوشحالي است كه چنين پتانسيل هاي بالايي در سطح شهرستان عسلويه داريم.

 

وی در انتها از همه كساني كه براي اعتلاي فرهنك و هنر بومي عسلويه تلاش كرده اند و همچنين بازاري براي عرضه و فروش محصولات صنايع دستي بانوان ايجاد كرده اند صميمانه تقدير و تشكر کرد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی