امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۴۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش جلالات نيوز
آئين افتتاح سي تي اسكن بيمارستان تامين اجتماعي عسلويه باحضور مسئولان استاني وشهرستان عسلويه برگزارشد

الماسی در این مراسم عنوان کرد: هر افتتاح جديدي كه در عسلويه رقم مي خورد، باعث تسكين خاطر ما مي شود. افتتاحي كه در راستاي بهداشت و درمان باشد خوشحالي مضاعفي دارد، هم بخاطر اينكه گوشه اي از رنج هاي مردم مظلوم اين شهرستان را پوشش را مي دهد و هم بخاطر اينكه در شان كشور بزرگ ايران نيست كه قطب انرژي كشور محيطي ايمن و سالم براي ساكنين و كاركنان آن نباشد.

نماينده مردم جنوب استان اظهار داشت: عسلويه برند و شناسنامه صنعتي و اقتصادي ٤٠ ساله جمهوري اسلامي است، مهندسين و تكنسين هاي زيادي با همكاري مردم نجيب عسلويه براي به چرخش افتادن چرخه هاي صنعت در عسلويه تلاش كرده اند از اين رو لازم است كه مسئولين ملي و استاني توجه و اهتمام ويژه اي نسبت به رفاه و آسايش مردم عسلويه داشته باشند. اگر امروز اراده قوي و عزم راسخي براي حل مسائل زيست محيطي و بهداشت و درمان عسلويه وجود ندارد بخاطر اين است كساني كه قرار است راجع به عسلويه تصميم بگيرند كيلومترها دورتر از اين هوا و خاك و آب آلوده زندگي ميكنند.

همچنين الماسي گفت: شهرستان عسلويه در موضوعات اشتغال، بهداشت و درمان، عوارض آلايندگي و مهيا شدن امكانات زيربنايي بايد اولويت اول دولت باشد و هر وزير و وزارتخانه اي مي بايست خود را مكلف كند كه عسلويه در حوزه مسئوليتش هيچ كمبودي احساس نكند. هرچند عملكرد دولت نسبت به عسلويه رو به رشد و بهبود است اما عسلويه اينقدر در تمام زمينه ها كمبود داشته است كه بايد حداقل ١٠ سال خيلي خوب كار شود تا تازه بتوانيم در حوزه آب، آلودگي، راه سازي، مدرسه سازي و اشتغال به يك شرايط متوسطي برسيم.

وي افزود: ما در شهرستان عسلويه حدود ٣٠٠ ميليارد تومان بودجه از نفت در سه سال اخير مصوب كرده ايم كه بيش از نيمي از آن هم اجرايي شده است اما هنوز نتوانسته ايم كمبودهايي كه در اين شهرستان وجود داشته است را پوشش دهيم. تا همين چندسال قبل عسلويه حدود ٢٠ سال از يك شهر توسعه يافته در كشور خودمان عقب تر بود امروز با اهتمامي كه تمام مسئولين دولتي و استاني گذاشتند موفق شديم بخش قابل توجهي از اين عقب ماندگي را جبران كنيم اما هنوز عسلويه به جايگاه در خور شان و منزلت خويش نرسيده است.

عضو كميسيون انرژی با بیان اینکه تجهيز و افزودن به امكانات بيمارستان نبي اكرم عسلويه جاي تقدير و تشكر بسيار دارد، آن هم بخش حساس و مهمي مثل سي تي اسكن كه كمتر بيمارستاني داراست افزود: قطعا چنين تلاش هايي در پيشگاه خداوند اجر مضاعف دارد اما اين تمام خواسته ما نيست. ما بايد مسير صحيحي كه در مطالبه گري براي آلايندگي هاي عسلويه داشته ايم را تا جايي ادامه دهيم كه بتوانيم سطح آلودگي را به يك وضعيت نرمال و طبيعي برسانيم. قرار نيست عسلويه تا ابد آلوده باشد و ما هم تا هميشه از اين وضعيت گلايه و شكايت كنيم. بايد يك جايي اين مشكل براي هميشه حل شود.

الماسي درباره آلودگی هوای عسلویه گفت: جلسات كميته ملي رفع آلودگي عسلويه برگزار مي شود و دولت موظف است كه اين جلسات را به شكل جدي تري تا كسب نتيجه و راهكار مطلوب ادامه دهد. من از نماينده عالي دولت در استان بوشهر ميخواهم كه مرتب اين جلسات را رصد كنند و گزارش آن را شفاف در اختيار مردم قرار دهند.

نماينده مجلس در پايان از تمامي عزيزاني كه براي حفظ سلامت و گسترش درمان مردم عسلويه وقت گذاشته اند و خود را وقف خدمت صادقانه به مردم شريف و مظلوم عسلويه كرده اند تشكر و قدرداني کرد و اظهار اميدواری کرد بتوانيم آينده اي با حداقل آلودگي و بيماري براي مردم عسلويه بسازيم.

شایان ذکر است این دستگاه توسط پتروشيمى جم در سال ٩٦ خريدارى شده بود و در زمان خريد بيش از يك ميليارد و هفتصد ميليون تومان ارزش داشته است.

 

 

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی