امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۲:۱۸ بعد از ظهر

سایز متن   /

 

به گزارش جلالات نيوز وبه نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه، مهندس عبدالنبی یوسفی در اولین شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان در سال ۹۸ اظهار داشت: مقوله سلامت و امنیت غذایی در دین ما جایگاه ویژه‌ای دارد و در نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نعمت الهی شمرده‌شده است که باید پاس داشته شود.
فرماندار عسلویه بیان کرد: طرح بسیج ملی کنترل فشارخون بالا یک طرح زیربنایی در حوزه سلامت می‌باشد که برای تحقق آن در راستای ارتقای سلامت عمومی همکاری خوب بین بخشی می‌طلبد که تمامی ادارات، شرکت‌ها و دیگر نهادها باید بیش از پیش کمک نمایند.
وی با بیان اینکه باید همکاری‌های  بین بخشی برای ارتقا سلامت عمومی  تقویت شود تصریح کرد: علاوه بر کنترل بیماری‌های واگیر، بازدید و نظارت مستمر کارشناسان سلامت بر واحدهای صنفی این حوزه به ویژه در ماه مبارک رمضان از ضروریات است که توسط شبکه بهداشت در حال اجراست.
فرماندار عسلویه تأکید کرد: باید از تمام وسایل ارتباطی جهت آموزش موارد بهداشتی درمانی استفاده شود در این زمینه از دانش متخصصان حوزه سلامت نهایت استفاده نموده، تلاش کنیم شاخص بهداشت و سلامت در شهرستان افزایش یابد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه نیز گفت: بسیج ملی کنترل فشارخون بالا از ۲۷ اردیبهشت، رسماً شروع‌شده و در دو مرحله انجام می‌گیرد، مرحله اول اطلاع‌رسانی و مرحله دوم غربالگری فشارخون بالا در افراد بالای ۳۰ سال، مادران باردار و بیماران کلیوی بوده که از ۱۷ خردادماه الی ۱۵ تیر ادامه خواهد داشت.
جاسم زارعی بیان کرد: حدود ۲۰هزار نفر افراد بالای سی سال در سطح شهرستان عسلویه سامانه یکپارچه ثبت‌شده و سامانه بهداشت جمعیت اقماری کارکنان شاغل در شرکت‌ها نیز به جمعیت گروه هدف اضافه می‌شود که در این زمینه مورد پایش قرار می‌گیرند.
زارعی خاطرنشان کرد: بیماری فشارخون بالا، مهم‌ترین عامل خطر در مرگ و ایجاد ناتوانی در ایران و جهان بوده اما خوشبختانه تا حدود زیادی قابل‌پیشگیری و در صورت ابتلا با مراقبت و درمان صحیح کاملاً قابل‌کنترل است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه اضافه کرد: مهم‌ترین دلیل مرگ‌ها و ناتوانی‌های ذکرشده با رژیم غذایی نامناسب و مصرف بالای نمک است که اولین عامل ایجاد فشارخون بالاست. عدم مصرف نمودن حبوبات، غلات، میوه‌ها و سبزی‌ها به عنوان دومین عامل فشارخون بالا محسوب می‌شود.

 

 

اولین شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان در سال ۹۸ با دستور کار کنترل بسیج ملی فشارخون بالا در سالن اجتماعات فرمانداری عسلویه برگزار شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی