امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۷:۰۱ قبل از ظهر

سایز متن   /

 

 

به گزارش سایت خبری جلالات نیوز در پی اعتراض یکی از شهروندان به تاخیر در رسیدن آمبولانس به محل حادثه، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان در این خصوص گفت: با توجه به اینکه کار فوریتهای پزشکی و اورژانس یک کار شدیدا تخصصی است.لذا توصیه می شود، عزیزان در صورت داشتن اعتراض به مراجع رسمی ذیصلاح در شهرستان مراجعه و یا با تماس رایگان به سامانه ۱۹۰ رسیدگی به شکایات وزارت بهداشت، رسما موضوع را پیگیری کنند. به دلیل اهمیت موضوع اورژانس، زمان تماس و مکالمات در مرکز پیام ثبت و ضبط می شود که هر گونه سهل انگاری از مراجع رسمی قابل پیگیری می نماید.

جاسم زارعی با اشاره به فعالیتهای سنوات اخیر شبکه بهداشت شهرستان و درمان در تمام زمینه ها بویژه در فوریتهای پزشکی گفت با توجه به شرایط موجود کشور و محدودیتهای اجتناب ناپذیر، ادعا نداریم که به حد ایده آل رسیده ایم اما علاوه بر پایگاههای اورژانس جاده ای چاه مبارک و بیدخون با راه اندازی اورژانس شهری عسلویه، جذب ۲ آمبولانس”آی سی یو دار” جدید به ارزش بیش از ۲۳ میلیارد ریال ، ۱۱ نیروی تخصصی کاردان و کارشناس فوریتهای پزشکی و آی سی یو دار کردن ۳ دستگاه آمبولانس قبلی به ارزش ۱۱میلیارد ریال، ۸۶۵ ماموریت فقط در سال ۹۷، با میانگین ۷دقیقه و ۱۰ثانیه رسیدن بر بالین بیمار و در ۴ماهه اول (سال ۹۸) ۳۶۷ماموریت با میانگین ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه رسیدن بربالین بیمار عملکرد داشته است.

در حادثه چند روز قبل که یکساعت تاخیر توسط یکی از شهروندان اعلام شده بود، پس از بررسی سیستم ضبط مکالمات و مستندات، ثابت شد که آمبولانس ۹ دقیقه بعد از تماس بر سر صحنه حاضر شده است.

مهندس زارعی به حوادث شب عاشورا نیز اشاره نموده، اظهار داشت: آمبولانس چاه مبارک، در حین ماموریت در فرودگاه دچار نقص فنی شده است(که این امر غیر قابل پیش بینی بوده و هر خودرو و یا دستگاهی امکان خرابی غیر مترقبه دارد)، پس از اعلام مرکز پیام، بلافاصله آمبولانس اورژانس پایگاه بیدخون اعزام می شود و بیمار به بیمارستان تحویل می نماید.

بهنگام اعلام حادثه عسکری به ۱۱۵(برای ۲بیمار)، دو آمبولانس عسلویه و بیدخون اعزام می شوند (علیرغم اینکه هر دو تازه از ماموریت برگشته بودند)، به علت سرعت گیرهای زیاد در جاده( ۱۸ سرعت گیر: از بیدخون تا عسکری)، آمبولانس بیدخون پس از ۱۶دقیقه و آمبولانس عسلویه پس از ۱۹ دقیقه بر سر صحنه حاضر می شوند.

لازم به ذکر است آمبولانس بیدخون که در دو حادثه اخیر عسکری شرکت کرده بود و چند روز قبل مرحوم هلالی را منتقل کرده بود دارای بروزترین دستگاهای آی سی یو از جمله دی سی شوک، ونتیلاتور، ساکشن و کلیه داروها و تجهیزات مورد نیاز استاندارد می باشد.

*اینستاگرام جلالات نیوز*
https://instagram.com/p/B2Qk8mEl3Kv/

جلالات نیوز: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر در آیین افتتاح پروژه های عمرانی شهرستان عسلویه، ضمن ستایش نیروی انسانی پتروشیمی نوری در اجرای این پروژه مهم گفت: اینکه کشور توانسته است به جایگاهی برسد که با تکیه بر توان داخلی و کمک گرفتن از شرکتهای دانش بنیان گازهای آلاینده را بازیابی و به محصولات با ارزش افزوده بالاتر تبدیل کند، باعث افتخار هر ایرانی است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی