امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۳:۴۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان عسلویه خبر داد:
۲۶ تیم فنی و عملیاتی با همکاری مدافعین سلامت، نیروهای داوطلب مردمی، بسیج و هلال احمر جهت اجرای طرح محله و خانواده محوری شهید حاج قاسم سلیمانی در زمینه کنترل و مدیریت کووید۱۹ در عسلویه از هفته گذشته سازماندهی و آغاز به کار کردند.
مهندس زارعی افزود: این طرح با هدف مدیریت و کنترل اپیدمی کوید۱۹ به شیوه محله و خانواده محور با استفاده از ظرفیت برنامه هرخانه یک پایگاه سلامت در قالب تفاهمنامه فیمابین وزارت بهداشت و سازمان بسیج مستضعفین در سطح کشوری و در شهرستان با همکاری هلال احمر، داوطلبین، NGOها و خیرین، همزمان با سراسر استان از روز دوشنبه هفته گذشته در سطح شهرستان آغاز شد.
زارعی اضافه کرد: بدنبال طرح جامع کنترل هوشمند محدودیتها که از ابتدای آذر ماه در سراسر کشور اجرائی شد، این طرح پس از ۲هفته هماهنگی و سازماندهی تیمها براساس ارائه مراقبتها و خدمات ضروری بهداشتی، شناسایی زودهنگام بیماری کرونا در افراد در معرض تماس نزدیک(در خانواده یا محل کار) با مبتلایان، قرنطینه خانگی و غیرخانگی و مراقبت از گروه های در معرض خطر، توسعه درمان سرپایی و ارتقای کیفیت مراقبت های بستری سیاست گذاری و با تمام قدرت و با بهره گیری از ظرفیتهای موجود در حال اجرا می باشد.
وی ادامه داد: در این طرح تیمهای مراقبت و رهگیری و تیمهای نظارت، پایش و آموزشی شبکه بهداشت و درمان با همراهی داوطلبین بسیج و هلال احمر با مراجعه حضوری درب منازل به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی شامل انجام آزمایش سریع حلقی دهانی، آموزشها و نظارت لازم ارائه و سپس تیمهای حمایتی تحت مسئولیت بسیج شهرستان با استفاده از ظرفیت خیرین بسته های معیشتی مورد نیاز بین افراد واجد الشرایط توزیع می نمایند.

این مقام مسئول اضافه کرد: به منظور اجرای مطلوب و شایسته این طرح مهم و اساسی به مشارکت، همدلی و همکاری اهالی فهیم شهرستان اعم از ائمه جمعه، سازمانهای مردم نهاد، خیرین، سفیران سلامت تک تک خانواده ها، رابطین سلامت محله ها، مدیران، روسا و کارکنان کلیه ادارات، نهادها و شرکتها در راستای کنترل هوشمند ورود و خروج مراجعین، رعایت قرنطینه خانگی و غیر خانگی و نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و تمام صنوف و صاحبان مشاغل شدیدا نیازمندیم.

زارعی تصریح کرد: با توجه به اینکه هدف از اجرای طرح شهید سلیمانی پیشگیری و قطع زنجیره انتقال ویروس کروناست، تلاش خواهیم کرد با مشارکت خانوارها و کسب و کارها و با بکارگیری تمامی امکانات، ظرفیتها و تجهیزات موجود به شاخصها و اهداف تعیین شده یک ماهه و ۳ماهه کاهش آمار مبتلایان، بستریها و فوتی ها دست یابیم.
ان شاءالله این کار سخت اما دست یافتنی با ایثار و فداکاری همیشگی کارکنان حوزه سلامت، داوطلبین خستگی ناپذیر و وفاق و همکاری مردم و مسئولین تا پایان پاندمی و رسیدن به واکسن مناسب ادامه خواهیم داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی