امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۶:۵۰ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش جلالات نیوز؛
تعداد زیادی بیمار دیالیزی در شهرستان عسلویه هستند که سالها با این بیماری دست و پنجه نرم می کنند و برای انجام دیالیز می بایست هفته ای یک بار به شهرستان های کنگان یا جم و پارسیان مراجعه نموده و دیالیز شوند.

توسعه بخش سلامت یکی از مهمترین مطالبات مردم در مناطق مختلف است که در عسلویه نیز به عنوان پایتخت اقتصادی و انرژی کشور انتظار می‌رود این بخش بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

با توجه به شرایط جسمی وروحی خاص این بیماران طی این مسافت در گرما و سرما برای آنان و خانواده هایشان سخت وطاقت فرساستو تامین هزینه های رفت و آمد نیز بر دوش آنان سنگینی می کند.

این درحالی است که در این شهرستان به سبب وجود بزرگترین مخزن گاز جهان دهها مجتمع پالایشگاهی و پتروشیمی مستقر می باشد که درآمدهای سرشاری دارند و برای شرکت های عریض و طویل و عظیم گاز و پتروشیمی مستقر در شهرستان عسلویه امکان تهیه دستگاه و استقرار مرکز دیالیز کار چندان مشکلی نیست.

بیماران دیالیزی از نبود دستگاه دیالیز در شهرستان عسلویه در عذاب هستند و امید است مسئولان مربوطه به این بخش از مشکل بیماران شهرستان عسلویه توجه ویژه ای داشته باشند.

شاید بتوان کمبود امکانات و تجهیزات درمانی و بهداشتی در برخی از نقاط را تحمل کرد ولی در عسلویه که بخش قابل توجهی از درآمد کشور در این شهرستان تامین می‌شود، چنین فقری قابل توجیه نیست.

مردم شهرستان عسلویه میزبانان شایسته‌ای برای صنایع نفت و گاز و پتروشیمی بوده‌اند و می‌طلبد که این صنایع نیز درد مردم را درک کنند و گام‌های خوبی برای توسعه این شهرستان بردارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی