امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۰۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی پتروشیمی بوشهر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی، شرکت پتروشیمی بوشهر و دانشگاه خلیج فارس، تفاهم نامه همکاری علمی، پژوهشی و فناوری امضاء کردند.
رییس دانشگاه خلیج فارس پس از امضای تفاهم نامه با شرکت پتروشیمی بوشهر، در غرفه شرکت سرمایه گذاری تجاری شستان، گفت: این تفاهم نامه بر اساس سند راهبردی دانشگاه و تامین نیازهای صنعت با توجه به اهمیت پژوهش های کاربردی امضاء شد.

محمد مدرسی با تاکید بر اینکه پس از امضاء تفاهم نامه انتظار می رود دانشگاه و صنعت، نیازهای یکدیگر را پوشش دهند، گفت: دانشگاه خلیج فارس چهارمین دهه خود را پشت سر می گذارد و در حوزه های مختلف از علوم انسانی تا علوم زیستی، مهندسی، اقتصاد و پتروشیمی فعال است.

وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم نامه، پژوهش ها را در حوزه تحصیلات تکمیلی به سمت نیازهای صنعت پتروشیمی سوق می دهیم.
در ادامه، رییس پژوهش، فناوری و نوآوری پتروشیمی بوشهر با تاکید بر اینکه پتروشیمی بوشهر بیش از تعداد ۲۲ پروژه پژوهشی با دانشگاه های مطرح و شرکت های دانش بنیان در کشور، در دست اجرا دارد، گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه کمک به توسعه صنعت کشور با رویکرد پیوند دانشگاه و صنعت است تا علاوه بر تجربه متخصصان از دانشگاه و اساتید نیز بهره برده شود.

رییس پژوهش، فناوری و نوآوری پتروشیمی بوشهر همچنین یادآور شد: ارتباط دانشگاه و صنعت موجب شد در حوزه رآکتور ATR، دیگر نیازمند به تامین از خارج کشور نباشیم؛ پروژه های HAZOP و HAZID نیز چنین بودند.

این در حالی است که بیست‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی ایران نیز با شعار «صنعت نفت، تولید فناورانه و مصرف بهینه» کار خود را آغاز نمود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی