امروز

جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۱۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

جلالات نيوز / اظهارات صریح معاون رئیس جمهوری:مردم عسلویه یا بمیرند یا بروند! .

با تعطیلی پالایشگاه تهران، مردم صف‌های چند کیلومتری پمپ‌بنزین را تحمل می‌کنند؟ .

عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان محیط زیست: بر اساس کوتا‌هی‌های صورت گرفته مردم عسلویه یا باید بمیرند و یا جابجا شوند و یا صنعت گاز و پتروشیمی ما تعطیل شود.

از نظر قوانین محیط زیستی عسلویه و پالایشگاه تهران باید همین امروز تعطیل شوند.

هیچ کس نمی‌تواند 48 ساعت در عسلویه زندگی کند، شاغلان در عسلویه هیچ جایی برای فرار ندارند، چرا که شهرها بین پالایشگاه‌ها احاطه شدند و به دلیل اینکه باید هزینه‌هایی صورت می‌گرفت، این پالایشگاه‌ها جابجا نشدند.

120 میلیارد دلار در عسلویه سرمایه‌گذاری شده است و در حالی که برای جابجایی پالایشگاه‌ها تنها یک میلیارد دلار هزینه لازم بود، اما بر اساس کوتا‌هی‌های صورت گرفته مردم عسلویه یا باید بمیرند و یا جابجا شوند و یا صنعت گاز و پتروشیمی ما تعطیل شود.

صنعت گاز و پتروشیمی سالیانه 450 میلیارد تومان جریمه به استانداری پرداخت می‌کند و استانداری به جای اختصاص این رقم به عسلویه آن را بین شهرهای اطراف مانند بوشهر تقسیم می‌کند که این نقض قانون است.

برای حفاظت از محیط زیست، باید همین امروز پالایشگاه تهران تعطیل شود، آیا می‌توانید صف‌های چند کیلومتری پمپ بنزین را تحمل کنید؟‌ حرف زدن آسان است، اما در مرحله اجرا با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستیم، چرا که از ابتدا مسائل زیست محیطی در هیچ طرحی بررسی نشده است.

در 4 روز از تیر سال جاری «بنزن» موجود در هوا بیش از PPM 150 بود، این یعنی مردم سم خالص استشمام می‌کردند، اما به دلیل آنکه هیچ کس نمی‌بیند، شهر تعطیل نشد.

وجود یک ماشین به ازای هر دو نفر عامل اصلی آلودگی هواست، اگر سوخت مصرفی گران نشود، وزارت نفت نمی‌تواند سوخت موجود را بهبود بخشد. .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی