امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۳:۳۷ بعد از ظهر

سایز متن   /

 

به گزارش جلالات نيوز

 

شیخ ابراهیم محمدی گفت: اهل بیت رسول الله صلی الله علیه و آله در میزان اهل سنت دارای وزن بسیار سنگینی و در قلوب آنها جایگاه بسیار بزرگی دارند، دل‌های اهل سنت به حب و دوستی با اهل بیت می تپد و حب آنها جزئی از دین است که به وسیله آن به خدا نزدیک می شویم.

 

 

 

شیخ ابراهیم محمدی امام جمعه اهل سنت عسلویه در خطبه های نمازجمعه این هفته، به محبت به اهل بیت و به جایگاه آنها نزد اهل سنت اشاره کرد و گفت: اهل بیت رسول الله صلی الله علیه وآله در میزان اهل سنت دارای وزن بسیار سنگینی و در قلوب آنها جایگاه بسیار بزرگی دارند، دل‌های اهل سنت بر حب و دوستی با اهل بیت می تپد و حب آنها جزئی از دین است که به وسیله آن به خدا نزدیک می شویم.

 

وی اظهار کرد: محبت و احترام اهل‌بیت نبوی واجب است و حتی بعضی آن را جزء اصول دین می‌شمارند، علماء تصریح کرده‌اند که شایسته است ساکنان شهر پیامبر(ص) نیز به خاطر هم‌جواری رسول الله صلی الله علیه وآله مورد اکرام و احترام قرارگیرند، چه رسد به ساکنان بیت نبوی و ذریه اش که از خون و گوشت ایشان بودند.

 

وی با استناد به بیان علامه ابوبکربن محمدبن حسن الآجری، گفت: دوستی با اهل بیت بر هر فرد مؤمن واجب است، دوست داشتن بنی هاشم ‌یعنی علی بن ابیطالب و اولادش و فاطمه و فرزندانش و حسنین و فرزندانشان و جعفرطیار و حمزه و عباس و اولادشان رضی الله عنهم اجمعین لازم است.

 

خطیب جمعه تصریح کرد: پس آنها درمیان اهل سنت مقام بلندی دارند و نسبت به آنان احترام بسیاری قائلند و حقوق آنها را آنگونه که خداوند در شریعت قرار داده است رعایت می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه ما اهل سنت و جماعت اهل بیت را دوست داریم تاکید کرد: محبت و موالات نسبت به آن بزرگواران در قلب ماست و به سفارش پیامبر (ص) در خصوص آن‌ها عمل می‌نماییم. همان وصیتی که در روز غدیرخم فرمود: «أذکّرکم الله فی أهل بیتی» پیامبر دربارۀ اهل‌بیت خود سفارش نموده‌اند که با آنها به نیکی رفتار شود و حقوق آنها را رعایت شود. ما وصیت رسول الله را نصب العین خود قرار دادیم و به دیگر وصایای ایشان پای بند هستیم و به آن عمل می‌کنیم.

 

وی اضافه کرد: تمام اهل سنت بر وجوب حب اهل بیت و تحریم آزار و بی ادبی قولی یا فعلی نسبت به آنها اتفاق نظر دارند و با افتخار می گوییم که کتاب های اهل سنت مملو از مناقب و فضایل اهل بیت می‌باشد.

 

خطیب جمعه اظهار کرد: امام بخاری روایت می کند: که رسول الله(ص) به علی‌بن‌ابی‌طالب رضی الله عنه فرمودند :«انت منی و انا منک» تو از منی و من از تو هستم. و در روز خیبر حضرت فرمودند: فردا این پرچم را به مردی می دهم که خداوند خیبر را به دستانش فتح می کند و او خداوند و رسولش را دوست دارد و خداوند و رسولش نیز او را دوست می دارند.

 

شیخ ابراهیم محمدی در شأن حضرت زهرا(س) با بیان روایتی از پیامبر (ص) گفت: «فاطمه سیده نساء اهل الجنه» فاطمه سردار و سرور زنان اهل بهشت است. همچنین از رسول الله (ص) در صحیحین آمده است: «فاطمه بضعه منی» فاطمه پاره‌ی تن من است.

 

وی در شأن حسن و حسین (ع) از براءبن‌عازب که رسول الله (ص) حسن و حسین را دیده و فرموده است، گفت : پروردگارا! من این دو را دوست دارم تو نیزآن‌ها را دوست بدار. در این حدیث فضیلتی آشکار برای حسنین است. چون پیامبر امتش را به محبت آن دو تشویق کرده و همچنین پیامبر (ص)می فرماید: «الحسن والحسین سیدا شباب اهل الجنه» حسن و حسین سرداران جوانان اهل بهشت‌اند.

 

خطیب جمعه افزود: یحیی بن سعید در باره علی‌ بن‌ الحسین‌ زین‌ العابدین (رض) می گوید: او برترین ترین هاشمی است که در مدینه دیده‌ام. و امام زهری نیز می گوید: هیچ هاشمی‌ای افضل از علی‌ بن‌ الحسین ندیده‌ام و محمد بن سعد می‌گوید: او علی بن الحسین ثقه مامون کثیر الحدیث عالی المقام، بلند مرتبه و پرهیزکار بوده است و امام ابوحنیفه در مورد جعفربن محمد (رض) می گوید: فقیهی آگاه تر از جعفربن محمد ندیدم.

 

امام جمعه اهل سنت عسلویه با اشاره به اشعار زیبای امام شافعی در فضایل اهل بیت: «یا أهل بیت رسول الله حبکم * فرضٌ من الله فی القرآن أنزلهُ. کفاکم من عظیم الشأن أنکم * من لم یصلِّ علیکم لا صلاه لهُ» ای خاندان پیامبر محبت شما از جانب خداوند واجب شده است. و در قرآن آیه را نازل کرده است و در فضایل بزرگ شما همین بس که کسی که بر شما درود نفرستاد نمازش صحیح نیست.

 

وی با اشاره به حادثه ناگوار عاشورا عنوان کرد: اعتقاد اهل سنت نسبت به حادثه کربلا و شهادت امام حسین و یارانش، براین است که حادثه کربلا یکی از حادثه های بسیار تلخ و فاجعه بزرگ تاریخ می‌باشد، که با اهل‌بیت رسول‌الله(رض) این چنین رفتارکردند، که بدون رحم و شفقت بود. ما از قیام امام حسین و از رشادت و دلیری و شجاعت این مردبزرگ الگو می‌گیریم و سیره این بزرگوار را سرمشق خود قرار می‌دهیم. سلام خدا و رحمت و برکاتش براهل بیت رسول الله باد /دفتر نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت استان بوشهر

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی