امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۵:۵۳ بعد از ظهر

سایز متن   /

 

 

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی، آلودگی هوا را مهمترین مشکل عسلویه دانست و بر تسریع در انجام اقدامات عملی برای حل این معضل تاکید کرد

 

 

سکینه الماسی ، با اشاره به اینکه بیش از ۱۰۰ هزار نفر در همسایگی تاسیسات صنعتی زندگی می‌کنند، اظهار داشت: حدود ۶۰ هزار نفر در طرح ها مشغول به کار هستند و ۴۰ هزار نفر جمعیت بومی عسلویه را تشکیل می دهند.

 

وضعیت آلودگی هوا، آب و خاک در عسلویه بحرانی است

 

نماینده جنوب استان بوشهر در خصوص آلودگی هوا، آب و خاک در عسلویه، بیان داشت: وضعیت آنچنان حاد است که معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست می گویند مردم در عسلویه یا باید بمیرند یا بروند.

 

 

ضرورت احداث ایستگاه پایش زیست محیطی در منطقه آلوده عسلویه

 

 

نماینده مردم جنوب استان با بیان اینکه استاندار در سفر اخیر خود به عسلویه وعده ی راه اندازی ایستگاه پایش زیست محیطی‌ داده است، گفت: ایستگاه پایش زیست محیطی حداقل گام لازم و ضروری در منطقه آلوده عسلویه است که باید در سال های گذشته راه اندازی می شد، امیدوارم این اقدام به زودی انجام شود‌.

 

 

جمع آوری فلر‌ها با سرعت بیشتری انجام شود

 

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به جمع آوری فلرها، افزود: سرعت کار جمع آوری فلرها در مقایسه با حجم آلودگی عسلویه کند است و امیدوارم وزیر نفت در خصوص این موضوع مهم دستور ویژه ای صادر کند.

 

 

الماسی با تاکید بر اینکه سلامتی مردم باید خط قرمز همه ی مدیران باشد، خاطرنشان کرد: باید شاهد اقدامات عملی در کاهش الودگی باشیم به نحوی که برای مردم ملموس باشد.
وی ادامه داد: طبق گفته‌ی قانونگذار صنایع آلاینده باید یک درصد تولیدات خود را بابت الایندگی جریمه دهند، اما متاسفانه این الزام قانونی فاقد بازدارندگی مناسب است‌.
محیط زیست باید به سازمانی مستقل از دولت تبدیل شود

 

 

الماسی با بیان اینکه تا زمانی که محیط زیست بخشی از بدنه ی‌ دولت است، نمی تواند با اقدامات ضد محیط زیستی مقابله کند، گفت: محیط زیست باید به سازمانی مستقل از دولت تبدیل شود تا با خاطری آسوده به وظایف ذاتی خود عمل کند./ خانه ملت

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی