امروز

دوشنبه, ۱۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۲۳:۰۴ بعد از ظهر

سایز متن   /

مدیرعامل پتروشیمی هنگام در گفت‌وگو با «جلالات نیوز»:
واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام به ۱۰۰ درصد ظرفیت تولید رسیده است

به گزارش جلالات نیوز، در سایه تحریم صنعت پتروشیمی ایران، کشور ترکیه به بازار اصلی محصولات پتروشیمی ما تبدیل شده است. همین مسئله به چالش‌های فراوانی برای تولیدکنندگان به‌جود آورده است‌ اما در این میان اوره سازان ایرانی مدفق شدن بازار سنتی ترکیه را پشت سر گذاشته و به بازارهای جدیدی در آمریکا و اروپا و آفریقا دست یابند. غلامرضا جمشیدی، مدیرعامل پتروشیمی هنگام در گفت‌وگو با «انرژی پرس» با اشاره به اینکه صنعت اوره ایران توانسته از بازار ترکیه خارج شود، عنوان کرد: اوره ایران سال‌ها از طریق بازار ترکیه به دنیا ارسال می‌شد. اما با هم‌افزایی که میان شرکت‌های اوره‌ساز ایجاد شد، در سیاست‌گذاری قیمت فروش و ارسال و … موفق شدیم اوره ایران را از بازار ترکیه که بازار خاصی برای کشور شده بود، خارج کرده و به بازارهای آمریکای جنوبی، اروپا و آفریقا صادر کنیم‌. با توسعه بازار، فاصله قیمتی اوره ایران با قیمت‌های جهانی به حداقل رسید.
بیشتر بخوانید: توافق هلدینگ خلیج فارس و تاپیکو بر سر اقدامات مشترک
او درباره‌ی پتروشیمی هنگام گفت: این طرح سال‌ها روی زمین مانده بود اما با روی کار آمدن علی‌عسکری در هلدینگ خلیج‌فارس، برنامه‌‌ریزی دقیقی برای آن شد. درحال حاضر واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام با تولید ۲۰ هزار تن و رسیدن به ۱۰۰ درصد ظرفیت اسمی به مدار تولید آمده است. واحد اوره شرکت نیز طبق برنامه زمانبندی در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.
جمشیدی درباره‌ی نمایشگاه اوراسیا گفت: تنها راه شناخت بازار هدف و راه ارتباطی با مشتریان نمایشگاه‌ها هستند. نمایشگاه‌ها اهمیت بسیاری دارند چراکه می‌توانند ارزش افزوده بسیار خوبی برای پتروشیمی‌ها ایجاد کنند. در بحث نمایشگاه اوراسیا نیز باتوجه به تعاملاتی سیاسی و اقتصادی که با روس‌ها داریم؛ بازارهای هدف مشترکی که با یکدیگر داریم، نمایشگاه اوراسیا می‌تواند خروجی خوبی برای صنعت پتروشیمی کشور داشته باشد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی