امروز

پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۷:۰۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

به گزارش جلالات نيوز به نقل از آینه جم ، فرهاد قلی نژاد روز جمعه در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به آغاز فصل لانه گزینی لاکپشت‌های دریایی در سواحل نایبند این گونه نیاز به ایجاد امنیت و آرامش در سواحل محل تخم گذاری دارند.

 

 

وی بیان کرد: سواحل پارک ملی دریایی نایبند با توجه به حساسیت بالا و محدودیت‌های فراوان چندی است مورد استفاده گردشگران قرار گرفته و شاهد افزایش تردد در سواحل حساس آن هستیم.

 

قلی نژاد ادامه داد: در راستای ایجاد آرامش برای لاک پشت ها مقرر شد، تردد گردشگران به ساحل منطقه سیف، بنود نایبند و اطراف آن ممنوع و محدود شد.

 

وی بیان کرد: جمعیت لاک‌پشت‌ دریایی عقابی بعنوان دومین لاک پشت دریایی در مناطق حفاظت شده نخیلو، تهمادون، ام الگرم و نایبند در محدوده استان بوشهر به حد بحرانی رسیده و زیستگاه‌ های آنها کاهش یافته است.

 

قلی نژاد یادآور شد: نادرترین لاک‌پشت در دنیا لاک‌پشت پوزه عقابی است که نایبند محل زاد و ولد و زیست این نوع لاک‌پشتان است.

 

منطقه حفاظت‌شده نایبند در استان بوشهر نقطه اتصال کوه‌های عسلویه به دریای خلیج فارس است و با داشتن پوشش گیاهی مناسب و حیات وحش متنوع جلوه‌ای زیبا از طبیعت کوه و دریا را در سواحل آبی و خشکی خلیج فارس به وجود آورده است.

 

پیشروی خشکی در دریا که به دماغه نایبند معروف است موجب تشکیل خلیجی کوچک به نام نایبند در 320 کیلومتری جنوب ‌شرق بوشهر شده است.

 

منطقه حفاظت‌شده و خلیج نایبند با جنگل‌های همیشه سبز حرا و کوه‌های پیوسته به دریا با پوشش گیاهی مناسب یکی از ارزشمندترین زیستگاه‌های دریایی و حیات وحش را در خلیج فارس به وجود آورده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی