امروز

جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۱۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

 

به گزارش جلالات نيوز به نقل ازخبرگزاری تسنیم از بوشهر، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی پیش از ظهر امروز در جمع مردم کنگان و در ورزشگاه این شهر با بیان اینکه امید دشمن این بود که مردم را از انقلاب و نظام و اعتقاداتشان جدا کنند اظهار داشت: اما این مردم ما سختی‌های زندگی را پذیرفتند و به دشمنان با صدای بلند پاسخ دادید.

 

 

 

وی با ابراز اینکه دولت در این شرایط سخت با تمام توان کنار ملت خواهد بود افزود: ما به‌حول و قوه الهی و با تمام توان و با کمک مردم سخت‌ترین مشکلات را پشت سر می‌گذاریم.

 

 

 

رئیس جمهور با اظهار اینکه دولت با تمام توان و در سختی‌ها، کنار حقوق‌بگیران ثابت و قشر آسیب‌پذیر می‌ماند گفت: آنها که درآمد متغیر دارند خود را با شرایط تطبیق می‌دهند و ما در بودجه سال آینده برای آنهایی که درآمد ثابت دارند اعم از کارمندان و بازنشستگان که حدود پنج میلیون و 500 هزار هستند و کارگران که حدود 14 میلیون نفر هستند تلاش کردیم مقداری از میزان تورم را جبران کنیم.

 

 

وی اضافه کرد: تورم بیش از 20 درصد بوده ولی توان ما برای افزایش حقوق بیش از این نبوده امیدوارم سال آینده شرایطی مطلوب ایجاد شود.

 

 

رئیس جمهوری ادامه داد: امسال مردم در مقاطعی مشکلاتی داشتند و هنوز هم دارند و باید همه توان دولت و همه مسئولان در سراسر کشور به‌گونه‌ای باشد تا شب عید مردم بتوانند تا حدی احساس راحتی کنند و از خدا بخواهیم در سال آینده شرایط بهتری داشته باشند.

 

 

 

روحانی تصریح کرد: در 3 سال مستمری را به بیش از 4 برابر افزایش دادیم ولی باز هم می‌دانیم مردم در سختی و فشار هستند برای سال آینده در حد توان مستمری و حقوق را افزایش می‌دهیم.

 

 

 

وی افزود: مسئله بعدی اشتغال جوانان است که باید همه تلاش‌ها را به‌کار بگیریم تا مشکلات فراروی این قشر برطرف شود هرچند وضعیت ایجاد اشتغال ما در سال 97 خوب بوده ولی شمار بیکاران بیش از 3 میلیون است و باید به تلاش خود در زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی جدید ادامه دهیم.

 

 

رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت تاکنون بیش از 34 هزار میلیارد تومان برای پروژه‌های عمرانی در سال جاری پرداخت کرده است، گفت: بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات کشور به افتتاح نهایی در سال 97 رسید و پالایشگاه هرمزگان با ظرفیت 14 میلیون لیتر و ستاره خلیج فارس با 36 میلیون لیتر در روز که نیمی از بنزین مورد نیاز کشور را تأمین می‌کند افتتاح شد.

 

 

 

روحانی اضافه کرد: در یکی دو هفته پیش پروژه راه‌آهن قزوین به رشت افتتاح و کلنگ راه‌آهن رشت به آستارا نیز به زمین زده شد که این طرح خلیج فارس و دریای عمان را به کشورهای شمالی اروپای شرقی و مرکزی را متصل می‌کند.

 

 

 

وی گفت: در سفر امروز به استان بوشهر 4 فاز جدید پارس جنوبی با سرمایه گذاری 11 میلیارد دلار به‌عنوان یکی از پروژه‌های مربوط به انرژی کشور در پارس جنوبی توسط خادمان ملت افتتاح می‌شود و در اواخر فروردین طرح بزرگ کشاورزی سدی آبی با حدود 10 میلیارد دلار به افتتاح می‌رسد که یکی از پروژه‌های بزرگ برای بحث آب و محصولات کشاورزی است.

 

 

وی اظهارداشت: درست است که آمریکا، صهیونیسم و برخی کشورهای مرتجع منطقه بر مردم ایران فشار وارد می‌کنند ولی با وجود این، رابطه ما با همسایگان روز به روز توسعه می‌یابد و در سفر اخیر به عراق مشخص شد که روابط 2 ملت و دولت این دو کشور یک رابطه نمونه و مثال‌زدنی در منطقه و جهان است.

 

 

رئیس جمهور گفت: سالانه 7 میلیون جمعیت بین ایران و عراق تردد می‌کنند در این سفر تصمیم گرفته شد تا روادید برای مردم رایگان شود تا مردم سفر خود را در ایام اربعین و غیر اربعین انجام دهند.

 

 

روحانی با اشاره به وجود 25 مرکز بومگردی در استان بوشهر اظهارداشت: جذب گردشگر می‌تواند شتاب توسعه‌ای را در این استان بیشتر کند و احداث و توسعه جاده‌ها در راستای توسعه گردشگری و جذب گردشگران داخلی و خارجی از اولویت‌های دولت در استان بوشهر است و در این زمینه بومگردها نیز باید توسعه یابد.

 

 

وی ادامه داد: بوشهر مرکز انرژی کشور است، بیشترین گاز کشور از این استان است که در برابر بهره‌برداری از این منابع زیرزمینی مردم استان نیز باید از آن بهره‌مند شوند و در این زمینه وزارت نفت و سایر وزارتخانه‌ها باید استخدام مهندسان و کارکنان خود در این منطقه را حتی‌الامکان از ظرفیت بومی استان بوشهر جذب کنند.

 

 

روحانی با ابراز اینکه “می‌دانم برخی از این شهرستان‌ها از جمله کنگان و عسلویه از لحاظ محیط زیست در رنج هستند که باید آن را حل کنیم” گفت: در همین جا به وزیران کشور، نفت، مسکن و راه و شهرسازی، بهداشت و درمان و رئیس سازمان‌های محیط زیست و برنامه و بودجه دستور می‌دهم بعد عید نوروز کمیته‌ای تشکیل شود و ظرف 3 ماه طرح خود را برای حل مشکل محیط زیستی این منطقه به دولت بیاورند.

 

 

رئیس جمهور ادامه داد: سه شهرداری و یک بخشداری جدید در استان بوشهر ایجاد شده و همچنان خواسته‌های مردم به‌طور جد مدنظر دولت است.

 

 

وی یادآورشد: در این راستا در این سفر برای 51 پروژه 1569 میلیارد تومان اختصاص می‌یابد که با این شرایط همه طرح‌های استان بوشهر باعث سربلندی و آبادانی بیش از پیش این استان می‌شود.

 

 

رئیس جمهور گفت: بسیار خوشحالم که برای هفتمین بار به استان دلاور بوشهر سفر می‌کنم و در هر سفر در این استان ما شاهد یک حرکت بزرگ در زمینه اقتصادی بوده‌ایم و از محبت مردم عزیز استان بوشهر در مسیر راه و اکنون در ورزشگاه با وجود تغییرات پیاپی آب‌وهوایی و ریزش باران الهی که با شور، شوق و اشتیاق برای شنیدن سخنان یکی از خادمان خود در این ورزشگاه اجتماع کرده‌اند قدردانی می‌کنم/تسنيم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی