امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۰۲:۰۵ قبل از ظهر

سایز متن   /

به گزارش سایت خبری جلالات نیوز

اشتغال یکی از دغدغه های جدی و مهم برای جوانان شهرستان عسلویه می باشد و طی سالیان اخیر بارها مسولین کشورى واستانى گفته اند که این شهرستان با داشتن ظرفیتها و پتانسیلهاى فراوان در دریا و کشاورزی و صنعت و غیره نباید جوان بیکار داشته باشد.

وجود تعداد بالای جوانان بیکار و در عین حال تحصیل کرده در شهرستان عسلویه بسیار دردناک است که خود مسئولان نیز تاکید می کنند که وجود جوان بیکار در شهرستان عسلویه زیبنده نیست. باید پرسید اشتغال جوانان و حل مشکلات اقتصادى آنها بر عهده چه کسانی است که هیچ مسئولى زیر بار پذیرفتن اشتغال نمی رود و جوانان نیز روز به روز دغدغه آنها برای ادامه زندگی بیشتر می شود.

 

جوانانى که بعد از تحصیل و خدمت مقدس سربازی به دنبال اشتغال و کاری مناسب هستند تا با ازدواج زندگی مشترک خود را با رفاه و آسایش و بدون دغدغه آغاز کنند. اما با توجه به گرانی و نبود اشتغال روز به روز انگیزه جوانان برای ازدواج کاهش می یابد و به نظر می رسد اگر فکری برای اشتغال جوانان نشود امار ازدواج پایین مى آید و سن ازدواج نیز افزایش مى یابد که تبعات فراوانی را برای جامعه به همراه خواهد داشت.

در شهرستان عسلویه که شرکتهای غول پیکر نفت ، گاز و نیز پتروشیمب وجود دارد جوانان هنوز دنبال کار می گردند درخواستهای فراوانی برای اشتغال به اداره کار و فرمانداری ارایه می دهند. و امیدوارند تا از این بیکاری رها شوند.

عده ای از جوانان نیز از تبعیض ها و حضور گسترده افراد غیر بومی در شرکتهای نفتی و گازی و پتروشیمیها گلایهای فراوانی دارند. و اعتقاد دارند حق جوانان و اهالی این منطقه است که در شرکتها شغل داشته باشند اهالی و جوانانی که با وجود اینکه عسلویه پایتخت انرژی کشور است اما امکانات رفاهی در آن به سبب یدک کشیدن کلمه پایتخت انرژی کشور وجود ندارد و زیر فلرها و دودهای سمی نفت و گاز نفس کشیدن نیز برای مردم سخت شده و بر این باورند که اشتغال حق کوچکی برای مردم و جوانان این است که متاسفانه محقق نشده است.

مردم شهرستان عسلویه گلایهاى فراوانی دارند و بیکاری فرزندانشان بیشتر آنها را ناراحت کرده است. مردم شهرستان عسلویه دها سال میزبان شایسته ای برای نفت و گاز به اعتراف خود مسیولین بوده اند به حداقل ها راضی هستند و چرا نباید جوانان بومی جذب شرکتها شوند این سوالی است که خود مسئولین باید پاسخ گو آن باشند و با شفافیت و صراحت کامل با مردم صحبت کنند.

که چرا وقتی جوانان این منطقه بیکار هستند عده ای به سبب داشتن نفوذ و رابطه از دیگر نقاط کشور وارد عسلویه می شوند و آنها را در شرکتها استخدام میکنند در پایان به امید اینکه یک روزی بیاید یک جوان بیکار در شهرستان عسلویه نداشته باشیم

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی