امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۰:۳۳ قبل از ظهر

سایز متن   /

 

تفاهم‌نامه اجرایی بین شرکت پتروشیمی بوشهر و اداره کل محیط زیست استان بوشهر با هدف حمایت و همراهی این شرکت از خانه‌های محیط زیست استان بوشهر امضا شد.
به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی پتروشیمی بوشهر، در روز سه شنبه ۱۲ دی ماه، آئین امضای تفاهم‌نامه اجرایی بین شرکت پتروشیمی بوشهر و اداره کل محیط زیست استان بوشهر با حضور جواد حاتمی؛ مدیرعامل پتروشیمی بوشهر و عبدالرحمن مرادزاده؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در سایت شمالی مجتمع عظیم پتروشیمی بوشهر برگزار شد.

در ابتدای مراسم، مهرداد دینیان؛ مدیر مجتمع پتروشیمی بوشهر ضمن گرامیداشت سالروز ولادت فاطمه زهرا(س) گفت: بر اساس مصوبات این تفاهم نامه، پتروشیمی بوشهر به مدت ۵ سال متعهد به حمایت از خانه‌های محیط زیست استان بوشهر در راستای ایفای بخشی از مسئولیت های اجتماعی خود است.
مهرداد دینیان از استمرار فعالیت‌های پتروشیمی بوشهر در کاهش آلایندگی خبرداد و افزود: از الزامات کاهش آلودگی هوا، بهبود مصرف انرژی است که از لحاظ بهای تمام شده نیز مجموعه را منتفع می‌کند. بر همین اساس، توسعه پایدار بر مبنای حفاظت از محیط زیست، رویکردی مهم برای پتروشیمی بوشهر است.
در ادامه عبدالرحمن مرادزاده مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه محیط زیست گفت: نقش موثر محیط زیست در قرآن و تعالیم دینی مکرر تاکید شده است. در اصل ۵۰ قانون اساسی هم حفاظت از محیط زیست بعنوان وظیفه‌ای عمومی تلقی شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ادامه بر اهمیت توجه همگانی به اصول محیط زیست اشاره و افزود: اجرای سیاست مردمی‌سازی در بستر خانه‌های محیط زیست با محوریت مشارکت مردمی مورد توجه است. وی ادامه داد: این خانه‌ها با اولویت مناطق محروم و روستایی در اماکنی که نهاد محیط زیست حضور ندارد در نقش پل ارتباطی با مردم ایفای نقش می‌کنند.
عبدالرحمن مرادزاده با تاکید بر مردمی‌سازی محیط زیست گفت: این طرح با توجه به آلایندگی‌های منطقه و حساسیت ویژه در حال پیگیری است و خانه‌های محیط زیست با مشارکت پتروشیمی بوشهر آغاز به کار نموده و همچنین کارگروه اجرای طرح با حضور مدیران و کارشناسان اداره کل محیط زیست و پتروشیمی بوشهر نیز در حال فعالیت هستند.
جواد حاتمی؛ مدیرعامل پتروشیمی بوشهر که براساس سابقه مثبت و عمل به تکالیف قانونی در عرصه مسئولیت اجتماعی به شکل داوطلبانه حامی طرح حمایت از خانه‌های محیط زیست استان بوشهر شده در این مراسم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سردار سرافراز اسلام؛ قاسم سلیمانی، حفاظت از محیط زیست در قالب مسئولیت‌های اجتماعی را فرهنگ سازمانی شرکت پتروشیمی بوشهر خواند و گفت: این شرکت به شکل میدانی، عمیق و تاثیرگذار، به اجرای مسئولیت‌های اجتماعی قانونی و داوطلبانه می‌پردازد.
وی یکی از اولویت های پتروشیمی بوشهر را اجرای طرح‌های توسعه‌ای با رعایت استانداردهای زیست محیطی اعلام و گفت: ایجاد خانه‌های محیط زیست در استان بوشهر، فرصتی مغتنم جهت اعتلای مشارکت مردمی در صیانت از محیط زیست بعنوان سرمایه همگانی است.
در پایان ضمن انعقاد تفاهم نامه با حضور مدیران ارشد پتروشیمی بوشهر و اداره کل محیط زیست استان بوشهر، فرایند اجرایی آن توسط کمیته اجرایی بصورت رسمی آغاز گردید.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی