امروز

شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳

  ساعت

۱۹:۵۶ بعد از ظهر

سایز متن   /

دیری تاکید کرد: ما جزو اولین شرکت‌ها در دنیا خواهیم بود که این کار را انجام می دهیم و در صورت عدم انجام آن، این ترکیبات آلاینده سنگین برای واحد RFCC دردسر ایجاد می کند. لذا طراحی واحد PDA  توسط همکاران شرکت انجام می شود و احتمالاً سه چهار سال دیگر این واحد راه‌اندازی می‌شود که یک اتفاق بسیار بزرگی است.

فایل ویدیو

 دکتر محسن قدیری، مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در گفت و گو با “نفت ما” در مورد اینکه پروژه های توسعه ای این هلدینگ همگام و همتراز با استانداردهای جهانی بوده و بحث توسعه پایدار و Green Marketing در آنها بسیار پررنگ است، اظهار داشت: یکی از استراتژی‌ های ما توسعه‌ پایدار و متوازن است. توسعه‌ پایدار و متوازن هم براساس اخلاق، محیط زیست و اقتصاد است و اولین آیتم استراتژی ما توسعه‌ پایدار و متوازن است.
قدیری افزود: در حال حاضر یک کار برجسته دیگری که در پروژه های توسعه ای مان انجام می دهیم اینست که ما در راستای تکمیل زنجیره ارزش نفت کوره در ورودی واحد RHU (گوگرد زدایی از ته مانده برج تقطیر)  و واحد RFCC  (فرآیند شکست کاتالیستی بستر سیال)، در حال طراحی و نصب یک واحد استخراج آسفالتین توسط حلال (Propane Deasphalting) PDA یا (Solvent Deasphalting) SDA هستیم که وکیوم باتوم اول وارد این واحد می شود و PITCH  یا اکسترکت اش گرفته می‌شود، یعنی آسفالتین ‌ها، اکثر فلزات، اکثر گوگرد و ترکیبات گوگردی، اکثر نیتروژن و ترکیبات نیتروژنی‌ اش گرفته می شود و سپس وارد واحد RHU می ‌شود که باعث می شود هم باعث افزایش طول عمر کاتالیست و هم کاهش آلایندگی و مسائل زیست ‌محیطی‌ اش می شود.
مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان تاکید کرد: ما جزو اولین شرکت‌ها در دنیا خواهیم بود که این کار را انجام می دهیم و در صورت عدم انجام آن، این ترکیبات آلاینده سنگین برای واحد RFCC دردسر ایجاد می کند. لذا طراحی واحد PDA  توسط همکاران شرکت انجام می شود و احتمالاً سه چهار سال دیگر این واحد راه‌اندازی می‌شود که یک اتفاق بسیار بزرگی است.
قدیری تصریح کرد: خود همین واحد PDA  ۲۰۰ میلیون دلار در سال سودآوری دارد. بعد از گرفتن PITCH و اکسترکت نفت کوره، مستقیم به نفت جی می رود و به قیر تبدیل می‌شود. یعنی دیگر اصلاً نیازی هم نیست که فرآیندی بر روی آن انجام بشود و مستقیما به قیر تبدیل می شود. از آنجا که پتروپالایشگاه اصفهان به نفت جی تعهد دارد که وکیوم باتوم تحویل بدهد، با جداسازی ترکیبات آلاینده سنگین ، اِسلاری RFCC و سولفور سوخت مازوت کشتی هم به شدت پایین می آید  چون در همان ابتدا در واحد  PDA  گوگردزدایی انجام می شود و گوگرد خوراک نفت کوره واحدهای  RHU و RFCC از ۳٫۵ درصد به ۲٫۵ درصد، رسیده و ۱ درصد کاهش پیدا می کند و به سمت کاهش تا ۰٫۵ درصد حرکت می کنیم که یک اتفاق بزرگی است که باعث مزیت رقابتی برتر ما شده و به ضریب ۱۶ پیچیدگی نلسون خواهیم رسید.
اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی